سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا/ ایران محور گفتگوها

۰۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۸۹۸۴۰۷ سرخط اخبار
وزیر جگ رژیم صهیونیستی قرار است به واشنگتن سفر کرده تا با مقام های آمریکا در باره ایران و موضوع هسته ای جمهوری اسلامی گفتگو کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، ایهود باراک قرار است امشب به واشنگتن پرواز کند و انتظار می رود طی این سفر، که یک هفته پیش از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به واشنگنتن صورت می گیرد ،با مقام های ارشد آمریکا دیدار داشته باشد.
در این سفر که کمتر از دو روز به طول خواهد انجامید باراک با رئیس جمهوری آمریکا دیداری نخواهد داشت اما انتظار می رود که نتانیاهو که قرار است برای شرکت در نشست سالیانه ایپک لابی اسرائیلی به آمریکا سفر خواهد کرد با وی دیدار کند.
وزیر جنگ رژیم صهونیستی با جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری و لئون پانتا وزیر دفاع و مقام های ارشد اطلاعاتی و پنتاگون دیدار خواهد داشت.
در همین رابطه هفته گذشته "تام دانیلون" مشاور امنیت ملی و "جیمز کلپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا از اسرائیل دیدار و با مقام های این رژیم درباره ایران گفتگو کردند.
همچنین سناتور مک کین نیز در دیداری که اخیراً از سرزمین های اشغالی داشت از اختلافات بین تل آویو و واشنگتن در خصوص موضوع هسته ای ایران خبر داده بود.
این روزها خبرهای زیادی از احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه برنامه اتمی ایران وجود دارد اما اکثر محافل سیاسی و کارشناسی بر این باورند که چنین اقدامی می تواند مانع از توقف این برنامه ها بشود و موفقیت آمیز نخواهد بود.
"مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز در یکی از گزارشات جنجالی اخیر خود در کنگره، ایران را "بازیگری عاقل" در خاورمیانه نامیده بود و هرگونه اقدام نظامی را رد کرده بود.

 

نظر شما :