انگلیس برای جنگ با ایران مهیا می شود

۰۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۲:۴۲ کد : ۱۸۹۸۳۹۸ سرخط اخبار
خبرآنلاین: بریتانیا خود را برای جنگ با ایران مهیا می کند. این جمله ایست که سایت اکونومیک تایمز ( تایمز اقتصادی ) بر روی خروجی خود قرار داده تا برگی دیگر در راستای هیاهوی رسانه ای علیه ایران همزمان با داغ شدن پرونده هسته ای این کشور باز کند. نویسنده این مطلب در این خصوص می نویسد: لندن گمان می کند که دیر یا زود درگیر جنگ با ایران خواهد شد و بر همین اساس برنامه ای را برای جنگ احتمالی با این کشور درحال بررسی دارد. در بخش هایی از این گزارش به نقل از سان نوشته شده است : بر اساس برنامه ای که در اتاق جنگ بریتانیا در جریان است ابتدا ارتش انگلیس صدها سرباز را به منطقه خلیج فارس و در همسایگی ایران فرستاده و مستقر خواهد کرد.
کارشناسان نظامی ارتش بریتانیا ادعا می کنند که جنگ با ایران در بازه زمانی 18 تا 24 ماه دیگر رخ خواهد داد و اکنون بحث زمان وقوع این جنگ مطرح است و شکی در رخ دادن آن نیست.

یک منبع نزدیک به ارتش بریتانیا به شرظ محفوظ ماندن نامش در این خصوص می گوید: کارشناسان مسائل دفاعی در حال بررسی این موضوع از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون هستند. تا زمانی که پرونده هسته ای ایران در این تب و تاب بوده و از بن بست خارج نشده است بی شک احتمال جنگ هم بسیار قوی است . بریتانیا به محض زده شدن جرقه این جنگ به گرداب ناآرامی ها در منطقه پرتاب خواهد شد. بی شک ایرانی ها در صورت هدف حمله قرار گرفتن از خود دفاع خواهند کرد و البته به منافع ناتو و امریکا در منطقه حمله می کنند. انگلیس نگران نیروهای مستقر خود در افغانستان است.

بر اساس این گزارش در صورت وقوع این جنگ ، انگلیس بر روی کمک امارات متحده عربی که اصلی ترین متحد لندن است بسیار حساب می کند. برخی قید نام امارات را نوعی خودنمایی بریتانیا هم می دانند و البته نوعی هشدار به تهران که لندن و ابوظبی در کنار هم هستند.
امارات از مرز دریایی تنها 50 کیلومتر با ایران فاصله دارد. در شرایطی که امان، کویت،عربستان،بحرین و قطر هم درخواست کمک کنند، بریتانیا با استقرار در این منطقه می تواند خود را به سرعت به آنها برساند.
ارتش سلطنتی بریتانیا در حال حاضر تعدادی نیرو مستقر در منطقه دارد. انگلیسی ها از هم اکنون درفکر استقرار دومین زیردریایی مجهز به موشک های کروزدر آب های خلیج فارس هستند.








( ۴ )

نظر شما :