انتشار سند دروغ‌پراکنی جمهوری آذربایجان علیه ایران

۰۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۱:۰۵ کد : ۱۸۹۸۳۹۵ سرخط اخبار
اقدامات و اظهارات خصمانه مقامات و دستگاه‌های اجرایی جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند، به گونه‌ای که در آخرین مورد از این دست، هفته گذشته، وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان، اعلام کرد اعضای یک گروه تروریستی وابسته به ایران را بازداشت کرده است؛ اما این گونه ادعاها در حالی مطرح می‌‌شود که هر روز خبر جدیدی از رابطه نزدیک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در بیانیه وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان که در رابطه با ادعای فوق از تلویزیون دولتی این کشور منتشر شد، اعلام گشته بود که این افراد، قصد انجام کارهای تروریستی علیه شهروندان خارجی را داشته‌اند و مقادیر بسیاری سلاح و مهمات از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده بود که این افراد، مستقیم با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و نیز حزب‌الله لبنان در ارتباط بوده اند.

این اظهارات را می‌توان نقطه اوج موضع‌گیری‌های ضد ایرانی مقامات آذری در ماه‌های گذشته دانست. نزدیک یک ماه پیش نیز مقامات جمهوری آذربایجان طی سخنان مشابهی، از خنثی کردن طرح تروری خبر داده بودند که طراحان آن با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بوده اند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اهداف واقعی مطرح کنندگان آن، ناگفته آشکار است. از دشمنی دیرپا و سوابق اقدامات نادرست جمهوری آذربایجان در رابطه با جمهوری اسلامی ایران که بگذریم، روشن است که این کشور می‌کوشد از جو ضد ایرانی پدید آمده پس از شایعه دست داشتن جمهوری اسلامی در انفجارهای دهلی نو و بانکوک بهره برده و اهداف ضد ایرانی خود را به پیش ببرد.

حال پرسشی که مطرح می‌شود، این است که کدام عقل سلیمی می‌پذیرد جمهوری اسلامی ایران حتی در صورت تصمیم به انجام اقدامی علیه جمهوری آذربایجان (امری که به هیچ وجه واقعیت ندارد) این کار را در شرایط حساس کنونی انجام دهد؟! آیا پذیرفتنی است زمانی که جوسازی گسترده رژیم صهیونیستی علیه ایران در ماجرای انفجارهای اخیر در جریان است، ایران بر خلاف جهت منافع خود رفتار کرده و به شایعات دامن بزند؟!

از سوی دیگر، اظهارات اخیر مقامات جمهوری آذربایجان را می‌توان نوعی فرافکنی برای منحرف کردن افکار عمومی از نقش این کشور در پذیرفتن جاسوس‌های رژیم صهیونیستی در خاک خود ارزیابی کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به تازگی سفیر جمهوری آذربایجان در تهران را فراخوانده و درباره تردد برخی تروریست‌های مرتبط با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و نیز همکاری این کشور با شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، نامه ای اعتراض آمیز به وی تحویل داده بود. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، در حالی این موضوع را تکذیب کرده که روابط نزدیک این کشور با رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست.

در آخرین مورد از این دست، روزنامه «واشنگتن پست» امروز به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی، سندی را افشا کرده است که بر پایه آن که این رژیم طی معامله‌ای تسلیحاتی به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد دلار، مجموعه ای از تجهیزات، از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا سامانه‌های دفاع موشکی در اختیار جمهوری آذربایجان خواهد گذارد.

حال پرسش اینجاست، چه کسی واقعاً دارای نیات دشمنانه است و می‌خواهد در راستای مورد نظر غرب و رژیم صهیونیستی به بی ثباتی در منطقه دامن بزند؟

( ۱ )

نظر شما :