پیام تبریک اوباما به رئیس جمهوری یمن

۰۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۸۹۸۳۷۷ سرخط اخبار
رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به عبدربه منصور هادی به وی به دلیل به دست گرفتن پست ریاست جمهوری یمن تبریک گفت و عنوان داشت که آمریکا شریک یمن باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو سوای آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای عنوان داشت: ما به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری منتخب یمن به دلیل به دست گرفتن این پست تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه افزود: من به عبدربه منصور هادی ابلاغ کردم که آمریکا در کنار ملت یمن باقی خواهد ماند؛ ملتی که به تلاش‌های خود برای ساختن آینده کشورش ادامه می‌دهد.

اوباما همچنین به خانواده‌های قربانیان انفجار تروریستی اخیر توسط القاعده یمن که باعث کشته شدن 26 تن شد، تسلیت گفت.

عبدربه منصور هادی که پیش‌تر معاون علی عبدالله صالح به شمار می‌آمد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که تنها یک نامزد داشت، به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.

اوباما در این پیام خود تاکید کرد که آمریکا شریک همیشگی یمن باقی خواهد ماند و از عبدربه منصور هادی خواست تا به تعهدات خود در خصوص برگزاری مذاکرات ملی و اصلاحات سیاسی عمل کند.

وی در ادامه افزود: انتخاب عبدربه منصور هادی یک نقطه آغاز جدید است و ملت یمن توانست این مرحله جدید را در کشور آغاز کند اما باید در زمینه‌های امنیتی و دموکراسی تلاش بیشتری کند.

نظر شما :