سهم خواهی ترکیه از لیبی جدید

۰۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۸۹۸۳۶۸ سرخط اخبار
نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر ادامه حمایت آنکارا از لیبی، آمادگی کشورش را برای آموزش نیروهای امنیتی لیبی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی با اشاره به اینکه ترکیه در گذشته در کنار ملت لیبی بوده، تصریح کرد: آنکارا در آینده نیز هر کمکی که بتواند در اختیار لیبی قرار می‌دهد و آماده است تا در آموزش نیروهای امنیتی لیبی و تامین نیازمندی‌های آنان به طرابلس کمک کند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالرحیم الکیب،‌ نخست‌وزیر لیبی در استانبول اعلام کرد که یک هیات ترکیه‌ای برای بررسی نیازهای لیبی در خصوص آموزش نیروهای امنیتی این کشور در ژانویه به طرابلس سفر کرد و مذاکراتی با مقامات لیبیایی انجام داد.

وی ادامه داد: برخی مجروحان جنگ لیبی نیز برای مداوا به ترکیه آورده شدند و بدون هیچ هزینه‌ای به آنها رسیدگی شد و تنها چند مرکز خصوصی اقدام به اخذ مبالغی از آنها کرده بودند که به این مساله نیز رسیدگی می‌شود.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین اعلام کرد که کشورش سعی دارد بیمارستانی در شهر مصراته احداث کنند و در این راستا نیز هنوز در حال مذاکره با دولت لیبی است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری دو کشور عنوان داشت: هم‌اکنون شمار پروازهای هفتگی میان لیبی و ترکیه به 26 پرواز می‌رسد و مذاکراتی نیز در جریان است تا این آمار افزایش یابد.


نظر شما :