اهدای جایزه صلح به عبدالله صالح!

۰۷ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۸۹۸۳۶۶ سرخط اخبار
سازمان‌های جامعه مدنی یمن قصد دارند به علی عبدالله صالح به خاطر ایفای نقش در برقراری صلح و مشارکت در فراهم کردن شرایط جهت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت جایزه صلح "سبأ 2011" را اعطا کنند!

به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دبیرخانه ائتلاف سازمان‌های جامعه مدنی یمن موسوم به "شرکاء" که شامل انجمن کمک به حقوق بشر و مهاجرت‌ و سازمان "27 آوریل" است، قصد دارد به شماری از شخصیت‌های سیاسی یمن از جمله علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن و نیز شماری از شخصیت‌های کشورهای دیگر جایزه صلح "سبأ" را اهدا کند.

در بیانیه این دبیرخانه آمده است: انجمن کمک به حقوق بشر و سازمان 27 آوریل چهار تن از چهره‌های سیاسی را که مانع از سوق یافتن یمن به بحران جنگ داخلی شدند، برگزیده است که این اسامی عبارتند از علی عبدالله صالح، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری دوره انتقالی یمن، یاسین سعید نعمان، دبیرکل حزب مخالف سوسیالیست یمن و جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن.

در این بیانیه دلیل اهدای جایزه صلح سبأ 2011 به علی عبدالله صالح، نقش وی در برقراری صلح و ثبات و مشارکت فعال در فراهم کردن شرایط جهت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت پس از یکسال بحران در یمن اعلام شده است.

براساس بیانیه مذکور قرار است زمان و مکان اهدای این جوایز بعدا مشخص شود.

از سوی دیگر، اعضای دبیرخانه انجمن مطبوعات داخلی مراکش نیز در نشست اخیر خود تصمیم گرفتند از علی عبدالله صالح و عبدربه منصور هادی به خاطر تلاش‌هایشان در راستای برقراری صلح و امنیت و فراهم کردن شرایط مناسب جهت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت با اهدای جایزه سپر صلح تقدیر به عمل بیاورند.

این دبیرخانه همچنین قصد دارد از جوانان انقلاب مسالمت‌آمیز یمن نیز تقدیر و تشکر کند.

 

نظر شما :