رامنی از رقبای جمهوری‌خواه جلو افتاد

۰۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۸۹۸۳۳۱ سرخط اخبار

میت رامنی با انتقاد از محافظه‌کاران اجتماعی و هزینه سنگین برنامه‌های دولت، از «ریک سنتروم» رقیب محافظه‌کار خود در ایالت‌های آریزونا و میشیگان پیش افتاد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، «میت رامنی» در رقابت جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا مجدداً از سایر رقبا پیشی گرفت. رامنی که در انتخابات سال 2008 رقابت بین جمهوری‌خواهان را به مک‌کین واگذار کرده بود، پس از عملکرد قوی در مناظره شبکه سی ان ان، از رقبایش در ایالت آریزونا سبقت گرفت.

میت رامنی روز چهارشنبه با گارد تهاجمی خود در انتقاد از محافظه‌کاران اجتماعی و هزینه سنگین برنامه‌های دولت، «ریک سنتروم» رقیب محافظه‌کار خود و سناتور سابق آمریکا را به لاک دفاعی فرو برد.

رامنی، شهردار سابق ماساچوست، در نظرسنجی میشیگان هم برتری اندکی نسبت به سنتروم پیدا کرده است. این در حالی است که در رقابت میشیگان، او تا هفته گذشته با اختلافی دو رقمی از سنتروم عقب بود. رقابت مقدماتی در آریزونا و میشیگان روز 28 فوریه برگزار می‌شود.

میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات 2012، امروز موافقت محتاطانه بزرگترین روزنامه میشیگان را نیز به دست آورد. این روزنامه نوشت شهردار سابق ماساچوست، کری‌خوانی با رقبایش را کنار گذاشته و روی سوابق و مدیریت مشارکتی خود متمرکز شده است.

رقابت جمهوری‌خواهان ماه آینده همزمان با رقابت نامزدها در 22 ایالت امریکا شتاب خواهد گرفت. رقابت در 10 ایالت امریکا روز 6 مارس، معروف به سه‌شنبه بزرگ، برگزار خواهد شد.

«رون بونجان»، استراتژیست جمهوری‌خواهان، درباره این مناظره گفت: "این مناظره قطعا به رامنی برای انتخابات مقدماتی میشیگان انرژی می‌دهد. مشخص بود سنتروم که باید راجع به بسیاری از آرای خود در سنا عذرخواهی کرده و توضیح می‌داد، حال خوشی نداشت."

سنتروم پس از پیروزی در رقابت‌های میسوری، مینسوتا و کالورادو و پذیرفتن نامزدی کشوری، اولین مناظره سیاسی خود را انجام می‌داد. ادله عجیب سنتروم از جمله این ادعای او که سیاست یک "ورزش گروهی" است و اینکه گاهی مجبور بوده در سنا به طرح‌هایی که خوشایندش نبوده رای دهد، محبوبیت وی بین محافظه‌کاران را کاهش داده است.

«ران پاول»، نماینده تگزاس در کنگره آمریکا و از جمله رقبای سنتروم، محافظه‌کاری مالی وی را "دروغی" خواند و درباره توضیحات رنگارنگ سنتروم گفت: "عذر و بهانه همیشه هست. مشکل واشنگتن هم دقیقا همین است."



نظر شما :