مخالفان بشار به رسمیت شناخته شدند

۰۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۸۹۸۳۱۷ سرخط اخبار
کنفرانس ضد سوری تونس شب گذشته در بیانیه پایانی خود مخالفان سوریه را به عنوان آنچه نماینده قانونی مردم این کشور خواندند به رسمیت شناخت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، کنفرانس ضد سوری در تونس شب گذشته در بیانیه پایانی خود مخالفان سوریه موسوم به شورای ملی این کشور را به عنوان تنها نماینده قانونی سوریه به رسمیت شناخت.

حاضران در این کنفرانس از اتحادیه عرب خواستند که نشستی را با مشارکت مخالفان سوریه برگزار کنند تا در این نشست درباره راهکارهای ایجاد وحدت میان طیف های مختلف مخالفان برای قبل و پس از مرحله انتقالی در سوریه رایزنی و در پایان این نشست بیانیه ای واضح صادر شود.

کشورهای حاضر در این کنفرانس اعلام کردند که در نشست مخالفان و بیانیه پایانی آن درباره مرحله انتقالی در این کشور طبق اصول مشترک و قطعنامه های سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر و مسائل اجتماعی و سیاسی و نیز پایبندی به تشکیل یک دولت غیر نظامی در آینده دولتی که به حقوق اقلیت ها احترام بگذارد تاکید شود.

در این بیانیه ضد سوری همچنین از دولت سوریه خواسته شده است هر چه سریعتر به خشونت ها پایان دهد. در بخش دیگر بیانیه بر پایبندی کشورهای حاضر در کنفرانس مذکور نسبت به بازسازی سوریه در مرحله انتقالی و حمایت از اقتصاد این کشور تاکید شده است.

در پایان بیانیه از تلاش های ضد سوری اتحادیه عرب برای برقراری به اصطلاح ثبات در سوریه قدردانی شده است.

این نشست ضد سوری روز گذشته به میزبانی دولت تونس و با هدف بررسی راه های حمایت بیشتر از گروه های مخالف مسلح سوری برگزار شد. پیش از این کشورهایی همچون روسیه شرکت در این کنفرانس را تحریم کردند و آن را تکرار سناریوی لیبی دانستند.

حاضران در این کنفرانس در حالی ادعا می کنند خواستار حل بحران سوریه هستند که هیچ نماینده ای از دولت سوریه را برای شرکت در این نشست دعوت نکردند.

 

نظر شما :