واشنگتن از سلامت برنامه هسته ای ایران آگاه است

۰۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۳:۲۱ کد : ۱۸۹۸۳۱۲ سرخط اخبار
 روزنامه آمریکایی 'لس آنجلس تایمز' روز جمعه در گزارشی نوشت: با آنکه مقامات آمریکا و اسرائیل آشکارا ایران را در مورد برنامه هسته ای اش تهدید می کنند اما آژانس های امنیتی واشنگتن به صراحت اعلام کردند تهران به دنبال ساخت بمب هسته ای نیست.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، گزارش 16 آژانس امنیتی در سال 2007 که به عنوان برآورد اطلاعات ملی شناخته می شوند حاکی از آن است که تهران تلاش های خود را برای ساخت کلاهک هسته ای در سال 2003 متوقف کرده است.
جدیدترین گزارش که اتفاق نظر 16 آژانس امنیتی آمریکا را در برداشته است، نشان می دهد ایران فعالیت تحقیقاتی خود را در زمینه هسته ای دنبال می کند اما قصد ندارد آن را برای ساخت بمب به کار گیرد.
این روزنامه در ادامه گزارش خود تصریح کرد: با آنکه ایران به غنی سازی در پایین ترین سطح ادامه می دهد، مقامات آمریکایی می گویند مدرکی دال بر تغییر قضاوت پیشین خود در مورد ایران به دست نیاوردند. در همین حال مقامات ارشد واشنگتن اعلام کردند اسرائیل نیز تحلیل ها یا اطلاعات امنیتی مبنایی را زیر سوال نمی برد.
مقامات نظامی و امنیتی آمریکا می گویند باور ندارند حاکمیت ایران و رهبری این کشور تصمیم خود را برای ساخت بمب گرفته باشد.
گزارش برآورد امنیت ملی آمریکا در سال 2007 حاکی از آن بود که ' یقینا تهران برنامه تسلیحات هسته ای خود را در پاییز سال 2003 متوقف کرده است'.

 

نظر شما :