نظر پوتین در خصوص ایران چیست؟

۰۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۳:۲۰ کد : ۱۸۹۸۳۱۱ سرخط اخبار
'ولادیمیر پوتین' نخست وزیر روسیه از رویکرد غرب درباره ایران و برنامه هسته ای آن انتقاد کرد و صداقت کشورهای غربی را در این موضوع زیر سووال برد.

به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه در دیدار با گروهی از کارشناسان روس در شهر 'ساروف' مرکز مهم هسته ای روسیه گفت: بر این باورم که به بهانه جلوگیری از انتشار سلاح های کشتار جمعی و در راستای جلوگیری از تبدیل ایران به قدرت هسته ای تلاش هایی با هدف تغییر حکومت این کشور صورت می گیرد.
وی افزود: ما معتقد به اثرگذاری این قبیل تلاش ها نیستیم و موضع غرب در قبال ایران و برنامه هسته ای این کشور را نمی پذیریم.
وی با اشاره به این که موضع روسیه نسبت به ایران با رویکرد غرب در این زمینه متفاوت است، اظهار داشت: کشورهای غربی برای خنثی کردن تلاش های ایران به عنوان عضو جدید باشگاه هسته ای تلاش می کنند.
نخست وزیر روسیه در ادامه این دیدار، دیدگاه 'ولادیمیر آرلوف' رییس مرکز پژوهش های سیاسی روسیه را مبنی بر اینکه مسکو در پرونده هسته ای ایران به اندازه کافی موضع مستقل ندارد، رد کرد.
کارشناس روس سووال کرد آیا زمان آن نرسیده است که روسیه از پیروی از آمریکا صرف نظر کند، همکاری های فنی - نظامی با ایران را از سر بگیرد و در موضوع هسته ای تهران با کشورهایی همچون ترکیه، اندونزی، مصر چین و برزیل همکاری کند.
پوتین در پاسخ گفت: در باره استقلال مواضع روسیه درباره تهران باید بگویم که ما این رویکرد را با تکمیل نیروگاه هسته ای بوشهر نشان دادیم و به رغم تمام فشارها این طرح را به پایان رساندیم و مصمم هستیم به این رفتار خود ادامه داده و مستقل عمل کنیم.
نخست وزیر روسیه اضافه کرد: مسکو مخالف سیاست های خصمانه در قبال کشورهای دیگر در مناسبات بین المللی است.

 

( ۱ )

نظر شما :