پاکستان در اجرای پروژه انتقال گاز از ایران مصمم است

۰۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۳:۰۶ کد : ۱۸۹۸۳۱۰ سرخط اخبار
 سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد : پاکستان در تکمیل و اجرای پروژه مهم انتقال گاز از ایران مصمم بوده و امیدوار است تا سال 2014 این پروژه به بهره برداری برسد.

به گزارش  ایرنا , عبدالباسط در نشست خبری خود با رسانه ھای این کشور در پاسخ به پرسشی دربارہ نگرانی ھای ابراز شدہ از سوی مقامات واشنگتن در زمینه پروژہ انتقال گاز ایران به پاکستان، گفت: مقامات آمریکا موضع و نگرانی ھای خود را در زمینه اعمال تحریم ھا علیه ایران عنوان کرده اند.
این دیپلمات ارشد دولت پاکستان تاکید کرد: پاکستان موضع و منافع خود را در نظر می گیرد، بنابراین ھمان طور که از سوی مقامات دولتی پاکستان در نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران , پاکستان و افغانستان در اسلام آباد اعلام شد, ما فعالیت بر روی پروژہ انتقال گاز از ایران را ادامه دادہ و امیدواریم این طرح تا سال 2014 تکمیل و به بھرہ برداری برسد.
عبدالباسط با اشارہ به اقدامات پارلمان ملی پاکستان برای بررسی روابط مجدد با ایالات متحدہ امریکا، تصریح کرد: ما منتظر اتمام روند امور و تحقیقات پارلمان ملی برای استفادہ از دستور العمل ھای تازہ به منظور برقراری روابط جدید با واشنگتن ھستیم.
وی با بیان اینکه روند امور و تحقیقات پارلمان ملی در این زمینه به زودی تکمیل خواھد شد، گفت: در ھر صورت این کار تا نیمه ماہ مارس 2012 ( اوایل فروردین ماه 91) به پایان خواھد رسید.
سخنگوی دستگاہ دیپلماسی پاکستان در پاسخ به پرسشی که آیا مساله نا آرامی ھای ایالت بلوچستان پاکستان از موضوعات بحث وزرای خارجه اسلام آباد – واشنگتن بوده یا خیر، افزود: تمام مسائل مورد علاقه دو طرف در این دیدار بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفته است.
وی با اشارہ به ارائه پیش نویس قطعنامه ای از سوی کمیته فرعی کنگرہ نمایندگان آمریکا درباره خود مختاری ایالت بلوچستان ، تصریح کرد: این اقدام تنھا جھل و نادانی برخی از افراد از اوضاع پاکستان است، بنابر این موضع اسلام آباد مشخص بودہ و ما ھیچ گونه دخالتی در امور داخلی کشورمان را نمی پذیریم.
وی افزود: ھیات نمایندگی از اعضای کنگرہ آمریکا نیز روز گذشته در دیدار با نخست وزیر پاکستان تایید کردند که ارائه پیش نویس قطعنامه یاد شدہ توسط تعداد کمی از نمایندگان این کنگرہ مطرح شدہ و ھیچ نوع تاییدیه از سوی کنگرہ دریافت نکردہ است.
وی با اظھار نظر دربارہ گزارش ھایی که گفته می شود ھیلاری کلینتون دربارہ آغاز مجدد حملات پھپادھای جاسوسی آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان , حنا ربانی کهر وزیر خارجه این کشور را مطلع کردہ بود، افزود: پاکستان معتقد است حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریکا به خاک این سرزمین , غیر قانونی و غیر قابل قبول است، این اقدام باعث ایجاد موانع در اھداف مشترک به ویژہ در جنگ مشترک علیه تروریسم می شود.
عبدالباسط تاکید کرد: اسلام آباد در مذاکرہ دوجانبه با آمریکا موضوع حملات ھواپیماھای بدون سرنشین را بررسی خواھد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دربارہ دیدار وزیر خارجه پاکستان با ھمتای آمریکایی خود در نشست مربوط به سومالی در لندن ، با اشاره به اینکه ربانی و کلینتون دررابطه با مسائل مورد علاقه دو کشور دیدار و گفت وگو کردند, گفت: در روابط دوجانبه پاکستان و ایالات متحدہ آمریکا , ما در حال تلاش برای ایجاد شفافیت در تعاملات بین دو کشور ھستیم.
وی افزود: وزرای خارجه دو کشور در این دیدار روابط منطقه ای , جهانی و مسائل دوجانبه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.
عبدالباسط دربارہ اینکه آیا مقامات بلند پایه آمریکا از جمله 'مارک گروسمن' نمایندہ ویژہ واشنگتن در امور افغانستان و پاکستان و 'جیمز ماتیس' فرماندہ ستاد مرکزی ارتش آمریکا در روزهای آینده به پاکستان سفری خواھند داشت یا خیر، تصریح کرد: پاکستان معتقد است تمامی این برنامه ریزی ھا برای سفر مقامات آمریکا به اسلام آباد، پس از تحقیق کامل و نتیجه گیری پارلمان ملی در زمینه بررسی نوع روابط مجدد اسلام آباد با واشنگتن، امکان پذیر خواهد بود.

 

نظر شما :