عراق در خون

۰۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۸۹۸۲۹۸ سرخط اخبار
منابع پلیس عراق اعلام کردند که آمار قربانیان سلسله بمب‌گذاری‌ها و حملات روز پنجشنبه عراق به بیش از 60 کشته و 250 زخمی رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع پلیس عراق اعلام کردند که در سلسله انفجارها و حملات روز پنجشنبه عراق که تعداد آنها به 29 مورد رسید، دست کم 60 تن کشته و 250 تن دیگر زخمی شدند که این آمار یکی از خونین‌ترین روزهای عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را رقم زده است.
بنا به گفته منابع پلیس عراق دست کم 29 حمله و انفجار در عراق رخ داد که 16 عملیات از این 29 عملیات با خودروهای بمب گذاری شده انجام شد و 9 عملیات با بمب‌های کار گذاشته شده و چهار حمله مسلحانه نیز در میان این سلسله عملیات‌ها به چشم می‌خورد.
در این سلسله انفجارها هفت تن در بغداد کشته شدند و 27 تن دیگر نیز در این شهر زخمی شدند که این انفجارها ناشی از منفجر شدن خودروهای بمب گذاری شده در پایتخت عراق بوده است.
در حملات افراد مسلح با سلاح‌های مجهز به صدا خفه کن نیز شش تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند که این حمله توسط افراد مسلحی انجام شد که به یک گشتی پلیس در شمال بغداد حمله کردند.
در بزرگترین انفجار خارج از بغداد نیز یک خودروی بمب گذاری شده در یکی از مناطق نزدیک به شهر بغداد منفجر شد که این امر باعث کشته شدن هفت تن و زخمی شدن 33 تن دیگر شد.

در استان صلاح‌الدین نیز دست کم هشت نفر کشته و 56 نفر دیگر زخمی شدند که کشته شدگان بیشتر به واسطه انفجار چهار خودروی بمب گذاری شده جان خود را از دست دادند.

در مناطق مختلف عراق نیز سلسله انفجارها و حملاتی رخ داد که از جمله آنها می‌توان به استان دیالی، کرکوک، حله، المسیب و موصل اشاره کرد تا روز پنجشنبه به یکی از خونبارترین روزهای عراق در ماه‌های گذشته تبدیل شود.

اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق با محکوم کردن انفجارهای اخیر کشورش عنوان داشت: این انفجارها نشان دهنده دست داشتن طرف‌های خارجی به طور آشکار در امور داخلی عراق است که تلاش می‌کنند مشکلات داخلی خود را به این صورت حل و فصل کنند.

وی در بیانیه‌ای عنوان داشت: هدف از این انفجارها شعله‌ور کردن آتش فتنه در میان ملت عراق است و مجریان آن قصد دارند به هر طریق ممکن از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب و کنفرانس ملی عراق جلوگیری کنند.

در حالی که هنوزهیچ گروهی انفجارهای اخیر در عراق را به عهده نگرفته است وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای القاعده را مسئول این انفجارها دانست و اعلام کرد که این انفجارها جدیدترین تاکتیک القاعده در عراق است.

در بیانیه وزارت کشور همچنین آمده است: القاعده با این سلسله عملیات‌ قصد دارد به طرفداران خود این پیام را بدهد که همچنان در عراق تاثیرگذار است و می‌تواند در کشور اقدام به انجام عملیات کند.


نظر شما :