ایران و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند

۰۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۸ کد : ۱۸۹۸۲۸۹ سرخط اخبار

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:‌ غربی‌ها به حساس‌ترین نقطه محور مقاومت حمله کردند غافل از اینکه ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در دومین همایش نخبگان فرهنگی سپاه با موضوع بیداری اسلامی که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد، گفت:‌ برای بیداری اسلامی می‌توان دو کلمه مترادف دانست. یکی بازگشت به اسلام و دیگری احیای ارزش‌های اسلامی است.

 

وی افزود: بیداری اسلامی در عصر ما به دنبال حمله استعمار بود و ریشه‌هایش به بیش از ۱۵۰ سال اخیر برمی‌گردد. صدمه فرهنگی که استعمار به جوامع اسلامی زد خیلی بیشتر از حمله‌های نظامی بود.

 

ولایتی با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی گفت: این‌ها از تونس شروع شد و جرقه‌ای در آنجا زده شد و بعد به مصر و دیگر کشورها سرایت کرد و از طرفی آنهایی که منافع‌شان به خطر افتاده بود اعم از اسرائیلی‌ها، غربی‌ها، آمریکایی‌ها و اعراب مرتجع شروع به مقابله با این حرکت کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع سوریه، گفت:‌ آمریکایی‌ها به دنبال این هستند با کمک اعراب مرتجع بیداری اسلامی را منحرف کنند و اقداماتشان در سوریه خلاف عقیده کسانی است که برای احیای اسلام قیام کرده‌اند و این امر که حکومت سوریه ساقط شود محقق نخواهد شد زیرا مسلمانان با دشمنان اسلام همراه نمی‌شوند تا خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی از بین برود.

 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: امروز مرتجعین عرب که از آمریکایی‌ها التماس می‌کردند حسنی مبارک در مصر بماند و دیکتاتور تونس را مخفی می‌کردند و از کشتار مردم یمن حمایت می‌کردند، حال آمده‌اند طرفدار مردم سوریه شده‌اند و فلان حکومت که ادعای اسلامیت دارد، عضو ناتو شده است.

 

ولایتی ادامه داد: البته در سوریه اشکالاتی در دولت و نحوه حکومت است که هم دولتش قبول دارد و هم ما و خودشان هم به دنبال اصلاحات هستند. اما بُعد دیگر این است که این تنها دولتی است که از جنگ ۱۹۶۷ تاکنون به عنوان خط مقدم مقابله با اسرائیل ایستاده‌ است و تنها کشوری است که زیر بار قرارداد کمپ دیوید نرفته است.

 

وی در خصوص علل اقدام غرب در اوضاع سوریه، اظهار داشت: انتقام گرفتن از بیداری اسلامی، حراست از اسرائیل، نجات مرتجعینی که قسمت اعظم نفت در اختیارشان است و تسلط بر اوضاع خاورمیانه با توجه به اینکه هر اتفاقی در خاورمیانه دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد را می‌توان از این علل دانست.

 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: به این دلایل است که آنها به حساس‌ترین نقطه محور مقاومت حمله کرده‌اند غافل از اینکه ایران، عراق و حزب‌الله محکم در کنار سوریه ایستاده‌اند و شاهدیم که روسیه و چین هم به این سمت آمده‌اند و علتش این است که آنها هم فهمیده‌اند که اوضاع جهان در حال تغییر است.

 

ولایتی با بیان اینکه امروز ایران قدرت اول منطقه است، خاطرنشان کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار برجسته است و همه مسلمانانی که از منطقه به ایران می‌آیند امیدشان به این است که ایران به عنوان تیرک خیمه اسلامی پایدار بماند.

 

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه نیکاراگوئه به ایران گفت:‌ وقتی این فرد تصمیم گرفته بود به ایران بیاید، معاون وزیر خارجه آمریکا به آنجا رفته بود و از او خواسته بود که به ایران نرود و ما از این موارد زیاد شنیده‌ایم.

 

ولایتی ادامه داد: هر فردی در هر مقامی و جایگاهی در ایران به عنوان الگو و محور بیداری اسلامی باید آمادگی داشته باشد مسیری را طی کند که به وظیفه منطقه‌ای و بین‌المللی اسلامی خود عمل کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل آنهایی که علیه سوریه تلاش می‌کنند، می‌ایستد و از دولت سوریه حمایت می‌کند ضمن اینکه به دولت سوریه بارها توصیه کرده که اصلاحات موردنیاز را اعمال کند و آنها هم در حد معقولات عمل کرده‌اند.

 

ولایتی در پایان با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال انحراف انقلاب‌های منطقه هستند، گفت: عوامل شناخته شده صهیونیست‌ها در منطقه و اعرابی که حکومت کشورشان بویی از دموکراسی را نشنیده می‌گویند در سوریه باید دموکراسی برگزار شود.



نظر شما :