هشدار روسیه به اسرائیل درباره اقدام نظامی علیه ایران

۰۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۸۹۸۲۸۲ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش خواستار ادامه مذاکرات آژانس با ایران است و هر‌گونه اقدام نظامی علیه این کشور را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، روسیه به اسرائیل در خصوص حمله به ایران هشدار داد و گفت هر گونه حمله به ایران عواقب وخیمی را به دنبال خواهد داشت و منجر به شکست مذاکرات آژانس با تهران خواهد شد.

"گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: حمله به ایران عواقب بسیار وخیمی را برای منطقه و روابط بین المللی در سطح جهان به بار خواهد آورد.

این یکی از شدیدترین هشدارهای روسیه علیه استفاده از زور به عنوان گزینه پیش روی اسرائیل و آمریکا بود، روسیه اعلام کرد که هر گونه فشار از طریق دیپلماسی و افزایش تحریم‌ها موجب نخواهد شد ایران از توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود دست بکشد.

گاتیلوف اظهار امیدواری کرد که اسرائیل شرایط را درک کند و نتایج و عواقب هر‌گونه اقدام نظامی علیه ایران را در نظر بگیرد. وی همچنین گفت: امیدوار است بتوان به یک رویکرد واقع بینانه به همراه ارزیابی منطقی از شرایط رسید.

 

*اقدام نظامی علیه ایران موجب افزایش بی‌سابقه قیمت نفت خواهد شد

 

روسیه و چین مانند بسیاری از متحدان آمریکا نگران هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هستند، اقدام نظامی که می‌تواند خاورمیانه را در یک جنگ فراگیر فرو برد و مطمئنا منجر به افزایش بی‌سابقه قیمت نفت می‌شود و مشکلات اقتصادی فراوانی را در سطح جهان موجب خواهد شد.

گفتنی است ایران تهدید کرده است که هرگونه حمله به این کشور را تلافی خواهد کرد، حتی ایران اعلام کرده است که در صورت احساس خطر با بستن تنگه هرمز که شاهراه اصلی صادرات نفت به اقتصادهای بزرگ جهان است، می‌تواند آسیب جدی به منافع آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه وارد کند.

 

*فشارهای بین‌المللی باعث توقف برنامه هسته‌ای ایران نخواهد شد

 

علیرغم چهار دوره مذاکره آژانس انرژی هسته‌ای با ایران و همچنین اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا برای توقف برنامه های هسته ایران، این کشور اعلام کرده است که هرگز از برنامه های هسته‌ای خود مانند غنی سازی اورانیوم دست نخواهد کشید.

رهبر ایران تنها چند ساعت بعد از مذاکرات هسته‌ای تهران اعلام کرد که هیچ چیزی نمی تواند مانع برنامه‌های هسته‌ای این کشور شود.

گاتیلوف امیدوار است که مذاکره با تهران با حضور کشورهای روسیه، چین، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که در یک سال گذشته متوقف شده بود، باز هم ادامه یابد.



نظر شما :