استراوس‌ کان از بازداشت موقت آزاد شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۸۹۸۲۸۱ سرخط اخبار

 

خبرگزاری فارس: استراوس‌ کان از بازداشت موقت آزاد شد

رئیس‌ سابق صندوق بین‌المللی پول که به اتهام فساد اخلاقی بازداشت شده بود، پس از آنکه توسط پلیس فرانسه بازجویی شد، شب گذشته از بازداشت موقت آزاد شد.

 

به گزارش فارس به نقل از شبکه یورونیوز، "دومینیک استراوس کان" رئیس سابق صندوق بین المللی پول روز دوشنبه هفته جاری برای بازجویی درباره اتهاماتی که علیه وی در رابطه با شرکت در مجالس عیش پاریس و واشنگتن، فساد اخلاقی و سوء استفاده از بودجه شرکتی فرانسوی برای پرداخت پول به روسپی ها مطرح شده اند، بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، مسئولان رسیدگی به پروندۀ طرح شدۀ جدید علیه استراوس کان، شب گذشته (چهارشنبه) او را از بازداشت موقت آزاد کردند.

رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول، سه شنبه شب را در بازداشت موقت پلیس در زندانی در شهر "لیل"، واقع در شمال فرانسه گذارند.

هنوز مشخص نیست آیا مسئولان قضایی فرانسه در آینده علیه وی در دادگاه اقامۀ دعوا خواهند کرد یا خیر.

بازپرس ها می خواستند بدانند که آیا استراوس کان می دانسته که زنانی که در مراسم عیشی که در پاریس و واشنگتن با حضور وی برگزار شده بود، روسپی هایی بودند که به آنها مبالغی پول از بودجه اختلاس شده یک شرکت فرانسوی پرداخت شده بود یا خیر.

بر اساس این گزارش، استراوس کان به شرکت در میهمانی هایی با حضور زنان روسپی اعتراف کرده اما گفته که از تن فروشی این زنان خبر نداشته است.

این سیاستمدار ۶۲ ساله پیش‌تر نیز به اتهام‌ تعرض جنسی در برابر دادگاه قرار گرفته بود.

رئیس سابق صندوق بین المللی پول ماه مه سال گذشته میلادی به اتهام تجاوز جنسی به یکی از خدمتکاران هتلی در فرانسه بازداشت شد اما بعد از مدتی اتهامات علیه وی برداشته شدند و با این وجود خدمتکار هتلی که علیه استراوس کان شکایت کرده بود همچنان در حال پیگیری پرونده خود علیه استراوس کان است.



نظر شما :