نگرانی روسیه از تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران

۰۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۸۹۸۲۸۰ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر آمریکا در این کشور نگرانی مقامات مسکو در رابطه با ادامه اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران از سوی دولت آمریکا را به اطلاع وی رساند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با "مایکل مک فول" سفیر آمریکا در مسکو در رابطه با ادامه اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران از سوی دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریابکوف روز چهارشنبه در ملاقات با سفیر آمریکا در مسکو به بررسی مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همچنین برخی موضوعات مهم بین المللی، از جمله مسائل مربوط به ایران پرداخت.

در این بیانیه یادآوری شده است که طرف روسی در این مذاکرات نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید وخامت اوضاع پیرامون مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و اقدام اخیر دولت آمریکا در اعمال مضاعف تحریم‌های یک‌جانبه علیه جمهوری اسلامی به اطلاع سفیر آمریکا رساند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم می‌کنند. دولت آمریکا در اواسط ماه فوریه لیست تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی را گسترش داده و اقدامات مضاعفی را در این رابطه در نظر گرفته است. مقامات تهران اتهامات وارده غرب به خود را قاطعانه تکذیب می‌کنند.



نظر شما :