سازمان ملل خواستار بازدید از اوضاع سوریه شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۸۹۸۲۷۹ سرخط اخبار

 

خبرگزاری فارس: سازمان ملل خواستار بازدید از اوضاع سوریه شد

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از نماینده خود در امور انسانی و هماهنگی امدادهای در زمان‌های اضطراری خواسته است که به سوریه سفر کند.

 

به گزارش فارس، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از والری آموس نماینده خود در امور خواسته است که برای بررسی اوضاع انسانی سوریه به این کشور سفر کند.

در روزهای گذشته که درگیری گروهک‌های مسلح با ارتش سوریه در شهر حمص تشدید شده است و ارتش سوریه در حال مهار آنان است، صداهایی از هم پیمانان غربی گروهک‌های مسلح برای آتش بس به بهانه کمک‌های انسانی افزایش یافته است.

این در حالی است که حملات و درگیری‌ها در سوریه با حملات گروهک‌های تروریست مسلحی آغاز شد که از جانب کشورهای غربی و کشورهایی در منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل از آموس خواسته است تا «به سوریه برود و اوضاع انسانی این کشور را بررسی کند».

وی گفت که بان کی مون بار دیگر خواسته است که کمک‌های انسانی فوری وارد سوریه شود.

مجمع عمومی سازمان ملل به درخواست اغلب کشورهای غربی بخصوص حاشیه خلیج فارس مانند عربستان وقطر پیش‌نویس قطعنامه غیرالزام‌آوری را علیه سوریه تصویب کرد که روسیه، ایران، چین و چند کشور دیگر با آن مخالفت و آن را سیاسی اعلام کردند.

سازمان ملل در مواضع خود علیه سوریه، به هیچ وجه به گروهک‌های مسلحی که با سلاح‌های سنگین ارتش و مردم سوریه را هدف قرار می‌دهند، هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.



نظر شما :