شرط برگزاری کنفرانس دوستان سوریه در تونس

۰۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۸۹۸۲۴۸ سرخط اخبار

رهبر حزب اسلام گرای النهضة تونس با تاکید بر عدم تمایل خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده تونس عنوان داشت که شرط برگزاری کنفرانس "دوستان سوریه" در کشورش عدم اتخاذ هرگونه تصمیمی در زمینه مداخله نظامی در سوریه است.

به گزارش ایسنا، راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلام‌گرای النهضة تونس در گفت‌وگو با روزنامه الجزایری الخبر، عنوان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که اسلام‌گراها مانند دیگر کشورهای عربی در انتخابات پارلمانی الجزایر نیز پیروز شوند.

وی در ادامه افزود: با وجود شکاف میان برخی احزاب الجزایری معتقدیم که نتایج مثبتی در انتخابات پارلمانی به دست خواهند آورد.

الغنوشی همچنین در خصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری تونس عنوان داشت: قصدانجام این کار را ندارم، اگر می‌خواستم نامزد شوم در گذشته این کار را انجام می‌دادم.

وی در ادامه افزود: هیچ مانعی میان من و به دست آوردن پست‌های دولتی نیست چرا که حزب النهضة بزرگترین حزب به شمار می‌آید.

الغنوشی همچنین عنوان داشت: معتقدیم که اقدامات سلفی‌ها در تونس امنیت این کشور را تهدید نمی‌کند و جامعه مدنی تونس می‌تواند با آنها از طریق گفت‌وگو همکاری کند.

الغنوشی همچنین عنوان داشت: آنچه که در تونس به وقوع پیوسته است نتیجه حتمی تحولات منطقه به شمار می‌آید. شرایط در لیبی هنوز به ثبات لازم نرسیده است و سلاح‌های مختلف در این کشور دست به دست می‌شود.

الغنوشی درخصوص مساله سوریه نیز عنوان داشت: ما با موضع الجزایر در خصوص مخالفت با مداخله نظامی در سوریه موافق هستیم.

وی در ادامه افزود: وزیر خارجه تونس شرط کرده است در صورتی که هیچ تصمیمی درخصوص مداخله نظامی در سوریه طی کنفرانس بین‌المللی دوستان سوریه اتخاذ نشود، تونس میزانی این کنفرانس را برعهده می‌گیرد و تمام طرف‌ها از جمله روسیه و چین باید در این کنفرانس شرکت کنند.

الغنوشی هم‌چنین پیش‌بینی کرد که دولت تونس شورای ملی مخالفان سوریه را به رسمیت بشناسد.



نظر شما :