کاخ سفید راهکار بحران سوریه را اعلام کرد

۰۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۸۹۸۲۳۵ سرخط اخبار
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به درخواست دو سناتور آمریکایی برای تجهیز مخالفین سوری راه حل سیاسی را بهترین گزینه در این کشور معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت، "جی کارنی" روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: با وجود درخواست برخی از سناتورهای آمریکایی برای مجهز کردن مخالیفن سوری، دولت باراک اوباما هنوز معتقد است که راه حل سیاسی بهترین گزینه برای حل بحران سوریه است.

وی افزود: به دنبال اقدام نظامی در سوریه که به مجهز کردن بیشتر مخالفین کمک کند، نیستیم زیرا این اقدام باعث شد تا این کشور در مسیری خطرناک حرکت کند.

کارنی گفت: اما در صورتی که جامعه بین الملل درآینده تصمیمات دیگری را اتخاذ کند ازآن حمایت می کنیم و به نظرم هنوز فرصت برای انتقال فرآیند دموکراتیک در سوریه جود دارد.

اظهارات کارنی پس از آن مطرح شد که "جان مک کین" از ایالت آریزونا و "لیندسی گراهام" از ایالت کارولینای جنوبی 30 بهمن ماه با صراحت اعلام کردند که گروههای مخالف سوری باید مورد حمایت تسلیحاتی آمریکا قرار گیرند.

دولت سوریه مخالفین بشار اسد را مسئول خشونت و ناآرامی در این کشور می داند، این درحالی است که اعضای ارتش سوریه آزاد در راستای تلاشهای خود برای برکنار کردن دولت اسد و جایگزین کردن آن با دولتی تحت حمایت آمریکا نیروهای امنیتی را به سرکوب مرگبار معترضان متهم می کنند.



نظر شما :