«تایم» ماموریت مهم بازرسان آژانس در ایران را فاش کرد

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۱:۱۹ کد : ۱۸۹۸۲۲۹ سرخط اخبار
در حالی که هیات بلند پایه ای از بازرسان آژانس از روز گذشته وارد ایران شده اند تا ضمن بازرسی با تاسیسات ایران با مقامات ایرانی هم دیدار داشته باشند ، مجله آمریکایی تایم از ماموریت این ماموران در ایران پرده برداشت .

به گزارش « تابناک » ، غرب با این فرض که تمایل ایران برای گفتگو ناشی از کارآمد بودن تحریم ها علیه این کشور است ، بازرسان آژانس را مجددا به ایران فرستاده اند . مجله تایم در این باره نوشته است که مهم ترین ماموریت بازرساتن آژانس بازدید از سایت های ایرانی و همچنین دانشمندان کلیدی ایران است .  تایم مدعی شده است که در صورتی که ایران اجازه دهد با دانشمندان کلیدی این کشور مصاحبه صورت گیرد ، این نشان خواهد داد که گروه 1+5 می تواند با ایران مذاکرات را از سر بگیرد . در غیر این صورت لازم است که سیاست دیگری در این زمینه اتخاذ شود.

تایم با استناد به یادداشت هفته گذشته نشریه «فایننشنال تایمز»  نوشته است که غرب باید به صورت روشن و واضح بگوید که با چه حدی از توانایی هسته ای که ایران داشته باشد می تواند کنار بیاید و در کنار آن زندگی کند . چرا که احتمالا هر گزینه جز مانیتور کردن برنامه هسته ای ایران در قالب ان پی اتی ، برای غرب راضی کننده نخواهد بود و لذا در صورتی که ایران چنین مساله ای را قبول نکند مذاکره ای وجود نخواهد داشت .

نظر شما :