شایعه مرگ جانشین صدام قوت گرفت

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۰ کد : ۱۸۹۸۲۲۲ سرخط اخبار
به گزارش شیعه آنلاین، یک سایت خبری کرد زبان که نزدیک به «برهم صالح» نخست وزیر منطقه فدرال کردستان عراق به شمار می رود، در خبری فوری به نقل از یک منبع آگاه امنیتی عراق فاش کرد که «عزت ابراهیم الدوری» تنها عضو ارشد حزب بعث منحله عراق که به عنوان جانشین «صدام حسین» و دبیرکل فعلی حزب منحله بعث به شمار می رفت، چند روز پیش در منطقه در سرزمین عراق از دنیا رفت.

این افسر امنیتی عراق در ادامه این مطلب افزود: به رغم مرگ «عزت الدوری»، اما حزب منحله بعث تا بدین لحظه حاضر نشده که خبر مرگ وی را اعلام و یا تأیید کند و بر همین اساس همچنان در جلسات و نشست های اعضای این حزب، او را "رییس جمهور" عراق و جانشین «صدام حسین» می دانند!

این منبع عراقی همچنین گفت: اعضای ارشد حزب بعث منحله، همچنان جلسات خود را به طور منظم در اردن و گاهی در مناطق جنوبی کشور سوریه به طور محرمانه برگزار می کنند. البته آنان چند سال پیش در پی به وجود آمدن شکاف و اختلاف میان مقامات ارشدشان، به دو دسته تقسیم شدند. یک دسته را «عزت الدوری» و دسته دوم را «یونس الأحمد» که او نیز از مقامات امنیتی رژیم سابق بعث بوده رهبری می کنند.

به گفته این مقام امنیتی عراقی: پس از مرگ «عزت الدوری»، شاخه وی این خبر را اعلام نکرده و رهبری آنان را «صلاح المختار» سردبیر روزنامه "الجمهوریه" در دوران رژیم بعث، بر عهده دارد. وی پس از فروپاشی رژیم بعث، به یمن و از آنجا به سوئیس گریخت و اکنون در این کشور اقامت دارد.

گفتنی است وزارت کشور عراق چندی پیش با صدور بیانیه ای رسمی خبر بازداشت 500 عضو حزب منحله بعث عراق در بغداد و دیگر شهرهای این کشور را منتشر کرد. بر همین اساس به نظر می رسد اخبار منتشر شده درباره مرگ جانشین صدام، توسط افراد بازداشت شده فاش گردیده است. 75 درصد از این 500 عضو بازداشت شده افرادی بوده اند که در حوادث مختلف تروریستی و کشتار ملت عراق و به ویژه شیعیان به طور مستقیم دست داشته اند.

در پایان لازم به یادآوری است سال گذشته نیز برخی رسانه ها خبر مرگ «عزت الدوری» را اعلام کرده بودند اما با توجه به این آن اخبار به منابع آگاه و موثقی استناد نکرده بودند، آن خبر مدتی بعد تکذیب شد.

نظر شما :