گالوپ: آمریکایی‌ها ایران را بزرگ ترین دشمن خود می‌دانند

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۸۹۸۲۲۰ سرخط اخبار
نظر سنجی اخیر موسسه نظر سنجی گالوپ آمریکا نشان می دهد که پروژه ایران هراسی در آمریکا همچنان رو به رشد است و آمریکایی ها ایران را بزرگ ترین دشمن خود می دانند.

به گزارش عصر ایران بر اساس این نظر سنجی 32 درصد از پرسش شوندگان آمریکایی ایران را بزرگ ترین دشمن آمریکا در جهان دانسته اند .

در این نظر سنجی چین با 24 درصد و کره شمالی با 10 درصد در ردوه دوم و سوم دشمنان آمریکا قرار گرفته اند .

گفتنی است در نظر سنجی مشابه سال 2011 ، 25 درصد از پرسش شوندگان آمریکایی ایران را دشمن شماره یک آمریکا دانسته بودند .


این نظرسنجی در فاصله 2 تا 5 فوریه سال جاری میلادی(حدود 20 رو زقبل)  به صورت " رندوم " از میان 1029 شهروند بالای 18 سال آمریکایی صورت گرفته است .

 این نظر سنجی نشان می دهد که جمهوریخواهان بیشتر از دموکرات ها تمایل به حمله به ایران دارند در حالی که دموکرات ها بیشتر افغانستان را به عنوان بزرگ ترین دشمن آمریکا محسوب می کنند.

در حالی امروز 32 درصد از آمریکایی ها ایران را بزرگ ترین دشمن خود می دانند که این عدد حدود یک دهه قبل در سال 2001 ، تنها 8 درصد بود. این رقم در سال 2005 ، همزمان با روی کار آمدن احمدی نژاد به 14 درصد رسید و یک سال بعد به عدد 31 درصد ارتقا یافت.

 در سال 2003 که آمریکا به عراق حمله کرد ، میزان دشمن پنداری مردم آمریکا نسبت به عراق ، زیر 30درصد بود. رسانه های آمریکایی ، به ویژه نومحافظه کاران مدام بر طبل ایران هراسی می کوبند. بخش عمده ای از این رسانه ها به طور آشکاری وابسته به اسرائیل هستند و در صدد تهییج افکار عمومی علیه ایرانند.
این وضعیت نشان می دهد نظام رسانه ای و دیپلماسی ایران عملکرد ضعیفی در عرصه افکار عمومی جهان داشته است و باید طرحی نو در این عرصه درانداخت.


نظر شما :