تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در انتظار سوریه

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۸۹۸۲۰۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه دولت بشار اسد در هفته‌های آتی اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، گوئیدو وستروله، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ما نه تنها در اروپا بلکه در سایر کشورها نیز شاهد اعمال تحریم‌هایی علیه سوریه خواهیم بود.

آلمان و سایر کشورهای غربی به طور مداوم خواستار کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در این کشور شده‌اند.

وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به پرسشی در خصوص اعمال تحریم علیه بانک مرکزی سوریه خاطرنشان کرد: باور من بر این است که تحریم‌ها طی هفته آینده تشدید خواهد شد چرا که خشونت‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد.

وستروله در این گفت‌وگو که در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 20 در مکزیک برگزار شد، از اشاره به موارد دقیق تحریم علیه سوریه خودداری کرد. اما یک مقام گروه 20 در این نشست اعلام کرد: اتحادیه اروپا با اتخاذ تدابیری برای محدود کردن عملکرد بانک مرکزی سوریه موافقت کرده است.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند در حال همکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتری علیه سوریه هستند و انتظار می‌رود این تحریم‌ها تا 27 فوریه اعلام شود.

این تحریم‌ها شامل توقیف دارایی‌های بانک مرکزی سوریه و ممنوعیت تبادلات مالی با این بانک خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: زمان آن فرا رسیده که فشار دیپلماتیک علیه روسیه افزایش یابد و آمریکا و انگلیس نیز از چین و روسیه بخواهند که در این زمینه همکاری لازم را به عمل آوردند.

چندی پیش پکن و مسکو طرح پیشنهادی غرب در شورای امنیت سازمان ملل متحد را که علیه سوریه بود وتو کردند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما این پیام واضح و مشخص را به روسیه، چین و سایرینی که درخصوص خشونت‌ها در سوریه اطمینان ندارند فرستاده‌ایم. اما آن‌ها متاسفانه انتخاب‌های نادرستی داشته‌اند.



نظر شما :