دیدار مدودف با رهبران اپوزیسیون روسیه

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۸۹۸۲۰۲ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رهبران اپوزیسیون با قول بررسی اصلاحات سیاسی مورد نظر آنها هشدار داد که درخواست‌های اصلی آنها غیرقابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رهبران احزاب اپوزیسیون که از ثبت‌نام امتناع ورزیده‌اند، اظهار داشت: زمان اصلاحات سیاسی برای کشور فرا رسیده است.

مدودف خاطرنشان کرد: نظام سیاسی ما با شرایط ایده‌آل فاصله دارد. اکثر افرادی که اینجا حضور دارند، نسبت به این سیستم انتقاد کرده‌اند.

وی افزود: ما امیدواریم که شما از اصلاحات حمایت کنید، زیرا آزادسازی ثبت‌نام احزاب سیاسی می‌تواند برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد تا احزابی که مدت زمان زیادی است دارای عمر سیاسی هستند.

پس از این نشست، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: کرملین پیشنهادات ارائه شده از سوی این احزاب را در هفته جاری تحت بررسی قرار می‌دهد.

یکی از این پیشنهادات، موافقت با ثبت‌نام احزاب سیاسی بدون اخذ مجوز از دولت و تسهیل روند ثبت‌نام است.

با این حال رهبران اپوزیسیون اعلام کردند که مدودف درخواست‌های کلیدی مخالفان مبنی بر انحلال پارلمان، برگزاری انتخابات براساس قوانین جدید، محدود کردن دوران ریاست‌جمهوری به دو سال و اخراج رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات را رد کرده است.

ولادیمیر ریزکوف، از سیاستمداران لیبرال گفت: مدودف آشکارا آماده بررسی دستور کار گسترده‌ای که ما ارائه کردیم نبود، او فقط حاضر به گفتگو درباره اطلاحات سیاسی بود، که قبلا پیشنهاد داده بود.

به گفته دیگر شرکت کنندکان مدودف قول داده که عفو 37 زندانی که نام آنها ارائه شده بود را بررسی کند.

بوریس نمتسوف، از رهبران مخالفان و معاون سابق نخست‌وزیر گفت: ما آنقدرها هم ساده لوح نیستیم که باور کنیم روسیه فورا تغییر می‌کند.



نظر شما :