ژاپن به دنبال خارج شدن از دایره تحریم‌ها علیه ایران

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۸۹۸۱۹۶ سرخط اخبار

وزرای خارجه و تجارت ژاپن در جمع خبرنگاران اذعان داشتند که توکیو و واشنگتن در زمینه تحریم ایران تاکنون به هیچ توافقی دست نیافتند و این مذاکرات نتیجه مشخصی نخواهد داشت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،"کوئیچیرو گمبا" وزیر خارجه و "یوکیو ادانو" وزیر تجارت ژاپن امروز سه شنبه اظهار داشتند که هنوز به هیچ توافقی با واشنگتن درباره اینکه توکیو چه میزان از واردات نفت ایران را کاهش دهد دست نیافتیم اما ما به دنبال خارج شدن از بخشی از تحریم‌ها علیه ایران هستیم.

روزنامه "یوموری" ژاپن گزارش داد؛ در راستای معاف شدن ژاپن از تحریم نفت ایران، ژاپن احتمالا واردات نفت ایران را سالانه ۱۱ درصد کاهش خواهد داد.

یومیوری همچنین گزارش داد که ژاپن و آمریکا هفته گذشته به توافقاتی دست یافتند که انتظار می‌رود تا آخر ماه رسما اعلام شود.

ادانو وزیر تجارت ژاپن در این زمینه گفت: ما با مقامات آمریکا در مورد ایران در ارتباط نزدیک هستیم اما این موضوعی نیست که در مورد آن به نتیجه مشخصی دست یابیم.

کوئیچیرو گمبا وزیر خارجه ژاپن نیز گفت: تا کنون در مورد ایران به هیچ توافقی دست نیافتیم. پیشنهاد ژاپن ادامه کاهش تدریجی نفت ایران است.

ژاپن سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است و در حال حاضر به علت ویرانه‌های ناشی از زلزله ماه مارس بیش از گذشته به واردات نفت نیاز دارد.



نظر شما :