نقش آذربایجان در صادرات مواد مخدر به ایران

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۸۹۸۱۹۴ سرخط اخبار
یک منبع آگاه در کشورمان در واکنش به تبلیغات رسانه ای جمهوری آذربایجان درباره انتقال مواد مخدر از ایران گفت: ترویج مواد مخدر سیاست جدی برخی محافل رسمی جمهوری آذربایجان محسوب می شود.

وی که با فارس گفت وگو کرده با اشاره به اذعان سازمان ملل و ارگانهای بین المللی مبارزه با مواد مخدر بر نقش بی نظیر ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر از افغانستان و قدردانی مکرر آنها از تهران، افزود: این در حالی است که سربازان آذری همراه با اشغالگران آمریکایی در افغانستان مشغول حفاظت از مزارع کشت خشخاش هستند.

این مقام آگاه با تاکید بر اینکه پس از اشغال افغانستان مزارع کشت خشخاش چهل برابر بیشتر شده است، افزود: جمهوری آذربایجان بخشی از سربازان خود را از خط تماس در قره باغ به افغانستان منتقل کرده تا از مزارع کشت خشخاش که منبع درآمد اشغالگران است، حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه دقیقاً به این دلیل است که رسانه های جمهوری آذربایجان در تبلیغات ضد ایرانی خود درباره مواد مخدر، به منشاء انتشار مواد مخدر یعنی افغانستان اشاره نمی کنند، اظهار داشت: جمهوری آذربایجان در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد.

این منبع آگاه باذکر این نکته که برغم هیاهوی رسانه ای جمهوری آذربایجان، این کشور مبارزه جدی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر نداشته است، به تقدیم بیش از بیست هزار شهید از سوی کشورمان برای مقابله با مواد مخدر، احداث ده ها پاسگاه و صدها کیلومتر موانع مرزی با افغانستان اشاره کرد و افزود رسانه های آذربایجان بهتر است بجای گزارش های سفارشی و مونتاژ شده نهادهای مغرض، گزارش سازمان های معتبر بین المللی درباره اقدامات ارزشمند ایران برای مقابله با مواد مخدر را منتشر کنند.

وی ادامه داد: پس از مورد تهاجم قرار گرفتن افغانستان از سوی آمریکا در سال 2001، پروازهای اختصاصی آمریکا و انگلیس از فرودگاه های تحت کنترلشان در افغانستان، اصلی ترین گزینه های ترانزیت مواد مخدر است و بهترین ابزار برای قاچاق بی دردسر، بی شک پروازهایی است که بر آن ها به اسم جابه جایی نیروها و تجهیزات نظامی هیچ نظاراتی انجام نمی شود و جمهوری آذربایجان نیز آسمان خود را برای این نوع پروازها در اختیار آمریکا و انگلیس قرارداده است.

این مقام آگاه با اشاره به پیوند مستقیم مواد مخدر با بی بند و باری اخلاقی و ابتذال فرهنگی، افزود: اقداماتی نظیر برگزاری مسابقه موسیقی بدنام «یوروویژن» و «رژه همجنس بازان» در باکو با هدف ترویج ابتذال فرهنگی صورت می گیرد که یکی از اهداف آن ترویج مواد مخدر در بین جوانان است.

وی با اشاره به غارت ثروتهای نفتی جمهوری آذربایجان توسط شرکت های غربی در پوشش قراردادهای فریبنده، گفت: ترویج مواد مخدر در بین جوانان جمهوری آذربایجان توسط محافل غربی و صهیونیستی با غارت ثروتهای نفتی این کشور ارتباط مستقیمی دارد.

این مقام آگاه ادامه داد: قدرتهای سلطه جو و عوامل آنها در جمهوری آذربایجان از تشدید مطالبات اسلامی و ملی و دورنمای ملی شدن صنعت نفت این کشور نگران هستند و تمامی تلاششان این است که با ترویج ابتذال فرهنگی و مواد مخدر بین جوانان، از این روند جلوگیری کنند.

نظر شما :