نوبت ترکیه شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۸۹۸۱۹۳ سرخط اخبار
معاون رئیس جمهوری چین برای ملاقات رسمی با رئیس جمهوری ترکیه وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "شی جین پینگ"، معاون رئیس جمهوری چین در بدو ورود به آنکارا گفت: هدف اصلی این سفر، برقراری روابط مشترک و دوستی دیرینه میان مردم چین و ترکیه و افزایش دوستی و همکاری‌های سودبخش به صورت مشترک میان دو دولت در زمینه‌های مختلف است.

وی در ادامه افزود: این امر باعث می‌شود تا هر دو طرف و مردم هر دو کشور از منافع بهتری بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، معاون رئیس جمهوری چین که رهبر آتی حزب حاکم این کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: ترکیه همانند چین، تاریخ و فرهنگی غنی دارد. مناسبات دوستانه میان دو کشور به زمان‌های بسیار دور باز می‌گردد. ما به تداوم این رابطه در بخش همکاری‌های دوجانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها تمایل داریم.

روند مناسبات دو کشور از سال 1971 میلادی و با ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو کشور، آغاز شده است.

شی جین پینگ، با اعلام اینکه چین به استحکام روابط با ترکیه به منظور همکاری‌های آتی استراتژیک تمایل دارد، اظهار کرد: از آنجا که چین و ترکیه دو کشور مهم در حال توسعه هستند، تمایلات و مشترکات خود را برای حفاظت از صلح جهانی به اشتراک می‌گذارند. دو طرف همچنین روابط مشترک را ارتقا داده و با چالش‌های جهانی مقابله می‌کنند.

وی در جریان سفر خود به ترکیه قرار است با عبدالله گل، رئیس جمهوری، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و جمیل چیچک، رئیس پارلمان ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند.

معاون رئیس جمهوری چین، پیش از ورود به ترکیه از رهبران آمریکا و ایرلند دیدن کرده است.



نظر شما :