تداوم خرید نفت ایران از سوی هند سیلی محکم به صورت آمریکاست

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۸۹۸۱۹۲ سرخط اخبار
نیکلاس برنز، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا خرید نفت ایران از سوی هند و بی اعتنایی به تحریم‌ها را سیلی محکم به صورت آمریکا توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، برنز در مطلبی که از وی در مجله از "دیپلمات" به چاپ رسیده می نویسد: بیانیه توام با سوء تفاهم دولت هند که هفته گذشته منتشر و در آن بر ادامه خرید نفت از ایران تاکید شده بود یک عقبگرد بزرگ برای تلاش آمریکا به منظور منزوی کردن دولت ایران به خاطر مسائل هسته‌ای این کشور می باشد.

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در این مطلب در ادامه آورده است: تصمیم هند برای خروج از اراده جمعی جامعه جهانی برای تحریم خرید نفت ایران نه فقط سیلی بر صورت آمریکاست بلکه توانایی ایالات متحده در رهبری را هم زیر سؤال می برد.
برنز می نویسد: این اخباری تلخ و ناامید کننده برای کسانی از ماست که از روابط نزدیک با هند دفاع کرده ایم. این عقبگردی در تلاش های سه رئیس جمهوری اخیر آمریکا برای برقراری روابط استراتژیک و نزدیک با دولت های هند می باشد.
هند سالانه 12 میلیارد دلار از ایران نفت خام خریداری می کند اما تحریم های اخیر خرید نفت ایران از سوی آمریکا مشکلاتی را در رابطه این کشور با آمریکا بوجود آورده است.
مقامهای هندی پیشتر ناامیدی خود را از این تحریم‌ها اعلام و به مقام های آمریکا گوشزد کرده اند که دهلی نودر جایگاهی که بتواند واردات نفت خود را از ایران قطع کند، نیست.



نظر شما :