توصیه گروهی از مقامات سابق آمریکایی به کاخ سفید

دیدگاه جنگ با ایران را تقویت کنید

۱۲ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۸۹۷۵۱۸ اخبار اصلی
دولت اوباما بارها بر روی میز بودن همه گزینه ها علیه ایران اشاره کرده، اما با این وجود به نظر نمی رسد که برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران مشتاق باشد.
دیدگاه جنگ با ایران را تقویت کنید
دیپلماسی ایرانی : گروهی از سیاستمداران، فرماندهان و مقامات سابق آمریکایی با انتشار بیانیه ای ایالات متحده را به افزایش ناوگان دریایی در خلیج فارس، متمرکز تر کردن فعالیت های سری و تقویت دیدگاه جنگ علیه ایران ترغیب کرده اند.این گزارش که از سوی مرکز سیاسی دوحزبی آمریکا منتشر شده و نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است، مدعی شده که بهترین راه برای متوقف کردن برنامه های هسته ای تهدید آمیز ایران این است که آمریکا به وضوح نشان دهد که به دنبال اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی است.
این گزارش امروز (چهارشنبه) در حالی به طور رسمی منتشر خواهد شد که گمانه زنی هایی نیز در مورد احتمال حمله اسرائیل به ایران وجود دارد. این در حالی است که دولت اوباما بارها بر روی میز بودن همه گزینه ها علیه ایران اشاره کرده، اما با این وجود به نظر نمی رسد که برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران مشتاق باشد. اما تمرکز اصلی گزارش مرکز سیاسی دوحزبی یا بی پارتیزانی بر این است که از طریق مذاکره، تحریم اقتصادی و تهدید حمله نظامی، جمهوری اسلامی برای پاسخ به سئوالات مطرح در خصوص برنامه های هسته ای اش ترغیب شود.
در این گزارش تحت عنوان مواجهه با چالش: متوقف کردن زمان ؛ آمده است: ایالات متحده باید به طور روشن به ایران نشان دهد که با یک انتخاب روبروست: متوقف کردن فعالیت های هسته ای از طریق ساختار مذاکره ای و در غیر این صورت منهدم شدن تاسیسات هسته ای از طریق اقدام نظامی آمریکا یا اسرائیل پیش روی تهران خواهد بود.

جزئیات گزارش
این گزارش به مواردی در مورد برخورد با ایران اشاره کرده است که برخی از آنها به شرح زیر است:
- تاکید بر اقدام نظامی علیه ایران
- افزایش فعالیت های مخفی سرویس های جاسوسی آمریکا برای ایجاد اختلال در برنامه های هسته ای ایران
- تقویت ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان و برگزاری مانور های نظامی مشترک با متحدان در منطقه.
- کمک به توانایی متحدان آمریکا مانند عربستان سعودی برای صادرات نفت به بازار های جهانی بدون استفاده از تنگه هرمز که تهران تهدید بستن آن را مطرح کرده است.
-وسعت دادن تلاش های آمریکا برای تقویت قدرت نظامی کشور های منطقه مانند عربستان سعودی، کویت، عمان و امارات متحده عربی از طریق فروش سلاح.
در ادامه این گزارش خاطرنشان شده در صورت به نتیجه نرسیدن این اقدامات برای ترغیب تهران به خودداری از ادامه فعالیت های هسته ای تردید آمیز، ایالات متحده باید ممنوعیت صادرات بنزین به ایران که به شدت به آن وابسته است را اعمال کند و در گام آخر اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران به آمریکا توصیه شده است.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی

 

نظر شما :