فراموشی تاریخی غرب

ایران یک گلوله هم شلیک نکرد آقایان

۰۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۸۹۷۳۶۸ اخبار اصلی
رابرت فیسک: می توانیم در مه ناشی از ترساندن اعراب از ایران میلیاردها دلار به جیب بزنیم. تحریم ها را رو کنید آقایان، دلقک ها را به صحنه بیاورید.
ایران یک گلوله هم شلیک نکرد آقایان
دیپلماسی ایرانی : رابرت فیسک ستون نویس مشهور روزنامه انگلیسی ایندیپدنت که سالهای متمادی را به عنوان نماینده این روزنامه در خاورمیانه گذرانده است در تازه ترین نوشتار خود محور کلام را به بحث ایران و رژیم صهیونیستی اختصاص داده و به ماجرای افزایش تحریم های بین المللی و تشدید فشارها بر ایران می پردازد . وی یادداشت کوتاه خود در این خصوص را اینگونه اغاز می کند: حرکت کردن برخلاف جریان آب یکی از خطیرترین مسئولیت ها در روزنامه نگاری است و زمانی هم سخت تر می شود که سوژه این حرکت ایران باشد. این روزها همگان ایران را کشوری انقلابی و شیعه می دانند که به قول غربی ها به دنبال رواج تروریسم است!! و با سوریه و حماس در نوار غزه ارتباط نزدیک دارد! بهانه جدیدی هم که اسرائیلی ها پیدا کرده اند ایران هسته ای است که می خواهد به تسلیحات دست یابد و به قول آقایان تل آویو نشین، خطری بالقوه برای امنیت رژیم صهیونیستی است و البته جهان را با هشدار در خصوص بستن تنگه هرمز تهدید هم کرده است!

با توجه به این تعریف هایی که از ایران در این روزها می شنویم هرگونه نگاه منطقی به داستان ایران و غرب با این تذکر همراه است که مراقب باشید ایران جای خوبی نیست!!!با اینهمه من تلاش خودم را می کنم. نخست وزیر رژیم صهیونیستی این روزها دایما در گوش ما تذکر می دهد که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای است. خدا به داد ما برسد! البته روزنامه نگاران هم اندکی به عقب بازنمی گردند و به یاد ما نمی آورند که شیمون پرز رئیس فعلی رژیم صهیونیستی که در سال 1996 نخست وزیر این رژیم بود در همان زمان به ما هشداری مشابه داد. دقیقا 16 سال پیش بود. نتانیاهو هم در سال 1992 هشدار داد که تهران تا سال 1999 به بمب هسته ای دست خواهد یافت. آن هم 13 سال پیش بود. تکرار یک داستان کهنه با همان سناریوی قدیمی.

رابرت فیسک در ادامه می نویسد: حقیقت این است که ما امروز هم نمی دانیم که آیا ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا کرده است یا خیر؟ پس از تجربه عراق جالب است که ما باز هم از همان سوراخ گزیده می شویم و مانند زمان صدام حسین که گفته شد رژیم او تسلیحات کشتار جمعی دارد باور می کنیم و حمله را مشروع می خوانیم! تسلیحاتی که هیچ گاه از 2003 تاکنون پیدا نشده اند. اما بد نیست اشاره ای هم به تاریخچه هسته ای شدن ایران بکنیم. یعنی زمان سلطنت پهلوی در ایران. شاه همان دوست قدیمی امریکایی ها و انگلیسی ها بود که یک روز گفت چون اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده تسلیحات هسته ای دارند ما هم این تسلیحات را می خواهیم. در آن زمان غرب به راحتی موافقت کرد و هیچ کس بر شاه ایران خرده نگرفت. این آلمانی ها با تجهیزات زیمنس بودند که به ایران آمدند و کلنگ بوشهر را زدند و نه روس ها. رهبری ایران پس از انقلاب 1979 دستور پلمپ نیروگاه هایی را داد که یادگار ظلم و استبداد شاه بود. تنها پس از هشت سال جنگ تحمیلی بر ایران از جانب عراقی که ما مجهزش کردیم بود که قفل این تاسیسات گشوده و فعالیت ها از سر گرفته شد. از همان زمان هم غربی ها تلاش ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای را ابزاری کرده و دایما با آن بر تهران سخت گرفتند. اکنون اسرائیلی ها این بخش از تاریخ را پاک می کنند و با این ادعا که محمود احمدی نژاد به دنبال نابودی اسرائیل است تلاش می کنند حمله به ایران را موجه نشان دهند! اسرائیلی ها با جسارت تمام چشم بر تسلیحات هسته ای خود می بندند و ایران را به هیتلری تشبیه می کنند که قصد دارد جهان را بر هم بزند.

فیسک در ادامه می افزاید: اما مشکل اینجاست که ایرانی ها جنگ های اخیر خود را بدون شلیک حتی یک گلوله برده اند. این جورج بوش و تونی بلر بودند که صدام حسین را که دشمن شماره یک ایران در منطقه بود نابود کردند. دشمنان سنی ایران را در عراق کشتند و البته دوستان عرب ما نیز همچنان به امتیازگیری از ما به این بهانه که ما سنی هستیم و ایران شیعه ای در سودای رهبری منطقه ادامه می دهند. اکنون هم جای اندک تعجبی ندارد که دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا قراردادهای چند میلیاردی تسلیحاتی با اعراب منطقه امضا می کند. می توانیم در مه ناشی از ترساندن اعراب از ایران میلیاردها دلار به جیب بزنیم. تحریم ها را رو کنید آقایان و دلقک ها را به صحنه بیاورید.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی
 

نظر شما :