تازه ترین ادعای وزیر امور خارجه انگلیس

تحریم بهتر از جنگ است!

۰۵ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۸۹۷۳۳۲ اخبار اصلی
روزنامه ایندیپندنت با اشاره به این خبر گزارش داد که هگ نیز احتمال ارسال نیرو های بیشتر انگلیسی به خلیج فارس را تایید کرده اما در عین حال خاطرنشان کرده که تحریم ها به منظور جلوگیری از جنگ با ایران طراحی شده اند
تحریم بهتر از جنگ است!
دیپلماسی ایرانی: ویلیام هگ، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سخنرانی برای نمایندگان مجلس اظهار داشت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا امیدوارند که تحریم واردات نفت از ایران و تحریم های تازه علیه تهران، ریسک درگیری در منطقه را کاهش دهد. وی یادآور شد که این اقدامات فشار را بر ایران به منظور بازگشتن به مذاکرات هسته ای افزایش می دهد. این در حالی است که فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس پیشتر در واکنش به تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز از تقویت نیروی نظامی انگلیس در منطقه خبر داده بود.

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به این خبر گزارش داد که هگ نیز احتمال ارسال نیرو های بیشتر انگلیسی به خلیج فارس را تایید کرده اما در عین حال خاطرنشان کرده که تحریم ها به منظور جلوگیری از جنگ با ایران طراحی شده اند. هگ اظهار داشت: تحریم ها مجموعه ای از اقدامات که به جنگ منجر می شود؛ نخواهد بود بلکه از طریق افزایش فشار بر ایران برای دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز، ما را از درگیری دور نگاه می دارد.
وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تقویت نیروی نظامی انگلیس در منطقه یادآور شد که این اقدام به منظور جنگ با ایران انجام نمی شود و لندن از ایران می خواهد به مذاکراتی بازگردد که همواره امکان انجام آن وجود دارد.

هگ در پاسخ به سوال رابرت هافون، یکی از نمایندگان مجلس که در خصوص دیکتاتوری هسته ای در خاورمیانه مطرح شده بود، اظهار داشت: اتحادیه اروپا با تحریم نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی و محدودیت ها در بخش پتروشیمی و بازار طلای ایران می کوشد فشار مشروع صلح آمیز بر تهران به منظور بازگشت به میز مذاکرات را افزایش دهد. همچنین 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز از ایران می خواهد عملیات غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده و مذاکرات را آغاز کند. اما تصمیم تهران برای انجام غنی سازی 20 درصدی نشان می دهد که به فشار دیپلماتیک بیشتری علیه جمهوری اسلامی نیاز است. از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نگرانی خود را در مورد ماهیت نظامی فعالیت های هسته ای ایران اعلام کرده است.

هگ همچنین در مورد تهدید بستن تنگه هرمز از سوی ایران که در هفته های اخیر بارها تکرار شده ،هشدار داد و آن را غیر قانونی و ناموفق و مغایر با منافع ایران توصیف کرد.
این در حالی است که هافون جمهوری اسلامی را جماهیر شوروی دیگری برای خاورمیانه توصیف کرده چرا که در کشور های منطقه نفوذ دارد. وی در ادامه مدعی شد که جهان باید به ایران هشدار دهد که در صورت ادامه مسیر کنونی با اقدام نظامی مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه انگلیس نیز به هافون گفت: ریسک به راه افتادن چرخه هسته ای در خاورمیانه در صورت ورود ایران به باشگاه هسته ای موجب شده است که اتحادیه اروپا و شماری دیگر از کشور ها علیه آن موضع قاطعی اتخاذ کنند اما هرآنچه که لازم باشد برای پرهیز از درگیری انجام خواهند داد.
 

نظر شما :