افزایش احتمال آزادی مهندسان ایرانی

۲۹ دی ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۸۹۷۲۴۳ سرخط اخبار
یک منبع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اعلام کرد که مهندسان ربود شده ایرانی زنده و سلامت‌ هستند و بزودی اخباری جدید در خصوص آنان شنیده خواهد شد.
به گزارش فارس، پس از ربوده شدن پنج مهندس ایرانی شاغل در سوریه به دست گروهک‌های مسلح که اطلاعی از سلامت آنان در دست نبود، یک منبع در سفارت ایران در دمشق اعلام کرد که این افراد در سلامت کامل به سر می‌برند.

هنوز خبرسازی اخیر سایت‌های متعلق به معارضان سوریه درباره مهندسان ربوده شده ایرانی در سوریه و تلاش آنان برای ربط دادن آن به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، پایان نیافته است که این منبع از اخبار خوش درباره وضعیت آنان سخن گفت.

العالم به نقل از این منبع که نام وی فاش نشد تاکید کرد که پیشرفت خوبی در مسئله آزادی مهندسان ربوده شده ایرانی حاصل شده که نتیجه پیگیری طرف‌های مختلف در این خصوص است.

این مقام سفارت ایران در دمشق اطمینان خاطر داد که این افراد در سلامت هستند و ربایندگان که عناصر گردان الفاروق نامیده می‌شوند در سوریه هستند و بزودی اخبار جدید درباره آنان خواهیم شنید.

سه‌شنبه گذشته یک پایگاه خبری ضد سوریه با انتشار تصویری مدعی شد که نظامیان گروهی که آن را ارتش آزاد سوریه خواند، پنج ایرانی را بازداشت کرده‌اند که این امر ارتباط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با حوادث سوریه را نشان می‌دهد.

صبح روز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال جاری 5 نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در سوریه به نام‌های "سجاد امیریان" مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، "احمد سهرابی کرت‌آباد" تکنسین برق و سرپرست کارگاه، "حسن حسنی" نصاب تجهیزات برقی ، "مجید قنبری" متصدی تست تجهیزات برقی و "کیومرث قبادی" نصاب تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداث جندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.

پیش از این، قدری جمیل رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه ربایش مهندسان ایرانی در سوریه را بخشی از پروژه آمریکایی–عربی و استعماری علیه سوریه دانست و گفت که در پشت پرده این سناریو آمریکا، اسرائیل و ترکیه قرار دارند. 

نظر شما :