جراحی پلاستیک رهبر جوان کره شمالی!

۲۹ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۸۹۶۳۰۹ سرخط اخبار
س از درگذشت کیم جونگ ایل، رهبر کره‌ شمالی قرار است پسرش کیم جونگ اون جانشین او شود. کیم اون ظاهرا 29 سال دارد، مدتی در سوئیس تحصیل می‌کرده و به بستکبال علاقمند است. او تا یک سال پیش در انظار عمومی ظاهر نشده بود.

به گزارش قانون به نقل از دویچه وله، حکومت موروثی در یکی از معدود کشورهای کمونیستی جهان ادامه خواهد یافت؛ پس از درگذشت کیم جونگ ایل که رهبری جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌ شمالی) را در سال 1994 از پدرش به ارث برده بود، یکی از پسرانش میراث‌دار او خواهد بود.

سومین پسر سومین همسر

با مرگ رهبر کره شمالی و تایید جانشینی او به وسیله یکی از پسرانش، رسانه‌ها و محافل سیاسی بین‌المللی بیش از پیش در مورد کیم جونگ اون کنجکاو شده‌اند. گفته می‌شود کیم اون فرزند سومین همسر ایل بوده که شش سال پیش بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. خبرگزاری آلمان تاریخ تولد رهبر جدید کره شمالی را "حدود سال 1983" گزارش کرده است.

از حدود سه سال پیش که رهبر کره شمالی دچار سکته شد شایعه‌ جانشینی او توسط اون به گوش می‌رسید. این شایعات از ماه سپتامبر سال گذشته بسیار جدی شد. از آن زمان پسر جوان رهبر کره ‌شمالی به درجه‌ی ژنرالی رسید، به عضویت کمیته مرکزی حزب کمونیست درآمد و در مناسبت‌های رسمی در کنار پدرش دیده می‌شد. همراهی او با کیم جونگ ایل در مراسم رژه نظامی تقریبا تردیدها در مورد "ولیعهدی" سومین پسر دیکتاتور کره‌ شمالی را از میان برد.

شباهت به پدربزرگ با جراحی پلاستیک؟

خبرگزاری آلمان به نقل از روزنامه‌ "هرالد کره" که در کره جنوبی منتشر می‌شود گزارش می‌دهد، کیم جونگ اون خیلی زود مجذوب قدرت و اقتدار شده است. به نوشته‌ این روزنامه رهبر جدید کره شمالی شباهت ظاهری بیشتری به پدر بزرگش دارد و ظاهرا برای تشدید این شباهت تن به جراحی پلاستیک داده است.

ظاهرا کیش شخصیتی که در کشورهای سوسیالیستی مرسوم است از هم اکنون دست به کار شده تا رهبر جوان کره‌شمالی را نیز مانند پدر و پدربزرگش به عنوان "رهبر مجبوب و عظیم‌الشان" معرفی کند. تلویزیون دولتی کره‌ شمالی از قول یکی از ساکنان پایتخت ادعا می‌کند «انقلاب ما امروز و فردا پیروز خواهد بود، چرا که ما رفیق کیم جونگ اون را داریم.» رهبر جدید کره ‌شمالی به دستور پدر از سال 2002 تا 2007 در آکادمی ارتش تحصیل کرده و از سال گذشته به عضویت نهاد پرقدرت "کمیسیون دفاع ملی" در آمده است.

تحصیل در سوئیس و عشق به بسکتبال

هفته‌نامه سوئیسی "لبدو" در ماه مارس سال 2010 در گزارشی نوشت کیم جون اون تا سال 1998 با نام مستعار در این کشور به "مدرسه بین‌المللی برن" می‌رفته است. به نوشته این هفته‌نامه کیم ‌اون تا پانزده سالگی در سوئیس بوده اما بدون به پایان رساندن تحصیلاتش این کشور را ترک کرده است. اشپیگل آنلاین دوران تحصیل کیم اون در سوئیس را سال‌های 1998 تا 2000 گزارش کرده است.

همکلاسی‌های جانشین رهبر کره‌ شمالی او را "کم‌رو و تودار" توصیف کرده‌اند. آنها همچنین گفته‌اند کیم جونگ اون از شیفتگان مایکل جردن بستکتبالیست مشهور آمریکایی و از تحسین کنندگان ژان کلود ون دام هنرپیشه بلژیکی بوده که که به خاطر آشنایی با ورزش‌های رزمی و بازی در فیلم‌های اکشن به "عضلات بروکسل" شهرت دارد. یکی از آشپزان سابق رهبر کره شمالی در خاطراتش می‌نویسد، سومین پسر کیم جونگ ایل به لحاظ شخصیت و ظاهر، بیشترین شباهت را با پدرش داشته است.

مردان و زنان پشت پرده‌ قدرت

گرچه خبرگزاری دولتی کره‌ شمالی کیم جونگ اون را «جانشین و رهبری عظیم‌الشأن برای حزب، ارتش و مردم» معرفی کرده و خواستار اعلام وفاداری همه نسبت به او شده، طاهرا برخی دیگر از اعضای خانواده‌ کیم جونگ ایل نیز سرنخ‌های قدرت را در پس پرده در دست دارند.

یکی از این افراد کیم کیونگ هی، خواهر 65 ساله‌ رهبر پیشین است که به عنوان نخستین زن در کشورش ژنرال چهار ستاره ارتش و عضو کمیته مرکزی حزب حاکم شد. همسر او چانگ سونگ تیک نیز یکی دیگر از مردان پرقدرت کره شمالی محسوب می‌شود. به گزارش اشپیگل آنلاین برخی از مهاجران او را مرد شماره 2 کره شمالی خوانده‌اند. افراد دیگری نیز از اعضای خانواده رهبر وجود دارند که در سال‌های گذشته برای تثبیت حکومت این خاندان به پست‌های مهم دولت، حزب و ارتش منصوب شده‌اند.

به رغم این، هنوز هیچ خبر و نشانه‌ای از برنامه‌های آینده‌ رهبر جدید کره‌شمالی در دست نیست. شهروندان این قدرت اتمی، از فقیرترین مردمان جهان به شمار می‌روند و گرسنگی سلامتی میلیون‌ها نفر از جمعیت 23 میلیونی کره‌شمالی را تهدید می‌کند. برابر برخی برآوردها در فاصله‌ی سال‌های 1996 تا 1999 بیش از یک میلیون نفر در این کشور بر اثر گرسنگی جان سپرده‌اند.

نظر شما :