ایجاد واحد نظامی جدید در اسرائیل برای عملیات علیه ایران

۲۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۸۹۱۶ سرخط اخبار
اسرائیل واحد نظامی را برای هماهنگی فعالیت های عملیات نظامی در اهداف دور از سرزمین های اشغالی ایجاد کرد.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه الحیات چاپ لندن در جدیدترین شماره خود نوشت: ارتش اسرائیل اعلام کرد واحد نظامی جدیدی را به نام "مقر در عمق" ایجاد کرده است که ماموریت آن برنامه ریزی برای انجام عملیات در اهداف دور برد و خارج از مرزها و مقابله با آنچه که خطرات ایران و انتقال سلاح از ایران به لبنان و غزه توصیف می شود است.

"شای افیطال" افسر ارتش اسرائیل نیز برای فرماندهی این واحد انتخاب شده است.
این فرد، دوست شخصی وزیر دفاع اسرائیل است که در کنار او یکصد نفر از افسران ارتش اسرائیل نیز فعالیت خواهند کرد. رسانه های اسرائیلی این 100 افسر را "نخبه نظامی" توصیف کرده اند.

برنامه ریزی ها برای تاسیس این واحد ارتش اسرائیل از زمانی آغاز شد که گزینه حمله نظامی اسرائیل به ایران، در سطح مقامات ارشد تل آویو مورد بحث قرار گرفت.

از جمله مسئولیت های واحد نظامی "مقر در عمق" صدور دستور به واحدهایی است که تصمیم دارند در عملیات های دور برد و آماده سازی برای چنین عملیات هایی مشارکت کنند.

عملیات نظامی در اهداف دور برد نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر نیروهای مختلف نظامی اسرائیل یعنی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی و دستگاه های جاسوسی و امنیتی این رژیم است.

مقامات تهران بارها به اسرائیل درباره عواقب هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده اند. شمار زیادی از مسئولان ارشد تل آویو نیز گفته اند اقدام نظامی علیه ایران غیرممکن و در صورت عملیاتی شدن، تاثیر گذار نخواهد بود و نخواهد توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

نظر شما :