سردار وحیدی:برای مقابله با تهدیدات آماده ایم

۲۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۸۹۱۳ سرخط اخبار
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تهدید به تجاوز به مرزهای کشور توسط کشورهای آمریکا و اسرائیل ناشی از ضعف سازمان‌های بین‌المللی است که خود این کشورها به وجود آورده و کنترل کننده آن‌ها هستند.

به گزارش ایسنا سردار احمد وحیدی در حاشیه‌ مراسم نمایش دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا جنگ سایبری آمریکا و اسرائیل علیه ایران آغاز شده است، اظهار کرد: در زمان‌های گذشته دشمن جنگ سایبری را علیه ما به کار برده و سعی کرده است چندین ویروس را در سرویس‌های ما وارد کند اما جمهوری اسلامی در این زمینه قوی ظاهر شده و همواره آن‌ها را دفن کرده است.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی خود را برای همه تهدیدات دشمن آماده کرده است» گفت: جمهوری اسلامی امروز همه حوزه‌های جنگ سایبری و الکترونیک را بررسی کرده است به طوری که امروز توانمندی‌های بسیار خوبی در جنگ الکترونیک و در جنگ نرم که بعضا در شرایطی با همدیگر قابل مقایسه هستند پیدا کرده است.

وزیر دفاع در خصوص احتمال ادامه تهدیدات و تجاوز به کشورهای دنیا از طرف آمریکا نیز گفت: نمی‌توان از کشورهایی که ذاتا سلطه‌طلب و تجاوزگر هستند انتظار دیگری داشت. چرا که ذات کشورهایی مثل آمریکا براساس تجاوز نهاده شده است.

وی با بیان این‌که «تهدید به تجاوز به مرزهای کشور توسط کشورهای آمریکا و اسرائیل ناشی از ضعف سازمان‌های بین‌المللی است که خود این کشورها به وجود آورده و کنترل کننده آن‌ها هستند» گفت: همه این تهدیدها و تجاوزها در صورتی رخ می‌دهد که براساس منشور سازمان ملل نباید کشوری به خود اجازه دهد که به مرزهای دیگر کشورها تجاوز کند.

وحیدی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر بهره‌گیری از تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشین بهپاد به غنیمت گرفته شده توسط نیروهای مسلح نیز گفت:‌ قبل از گرفتن این هواپیما نیز نیروهای مسلح ما در حوزهای پرنده‌های بدون سرنشین موفقیت‌هایی در حوزه شناسایی کسب کرده است که از قدرت، ‌دقت و تشخیص بسیار بالایی برخوردارند. همچنین تا به حال چندین مدل از هواپیماهای بدون سرنشین نیز طراحی شده است و هم اکنون در کشور در حال تکامل و توسعه است.

نظر شما :