تازه ترین ادعای بنیامین نتانیاهو:

به وقتش برای ایران تصمیم می‌گیریم

۱۴ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۸۵۸۴ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی:در حالی که واشینگتن به اسرائیل هشدار داده به طور یکجانبه وارد اقدام نظامی علیه ایران نشود، نخست وزیر اسرائیل خاطرنشان کرد که حتی اگر متحدان این کشور مخالف باشند،‌ در زمان مناسب،‌تصمیم صحبح اتخاذ خواهد شد.
بنیامن نتانیاهو که در مراسم سالگرد نخستین نخست وزیر اسرائیل سخنرانی می‌کرد به طور مستقیم به ایران و برنامه‌های هسته‌ای‌اش اشاره نکرد اما لحن سخنرانی وی به گونه ای بود که به عقیده شماری از تحلیلگران،‌ مخاطبی جز ایران نداشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، با توجه به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص اقدام خودسرانه اسرائیل برای حمله به ایران و در شرایطی که فشار‌ها بر ایران افزایش یافته است، از مجموع سخنرانی اخیر نتانیاهو اینگونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که همانگونه که اسرائیل در گذشته به طور یکجانبه تصمیم‌گیری و اقدام کرده است،‌در حال حاضر نیز می تواند این الگو را تکرار کند.
نتانیاهو در بخشی از سخنانش به تصمیم بن گوریون در سال 1948 برای اعلام کشور اسرائیل اشاره کرد و گفت، در آن زمان به وی هشدار داده بودند که این تصمیم می‌تواند به برانگیختن خشم اعراب و درگیری‌های وسیع منجر شود. اما وی با درک هزینه‌های سنگین، تصمیم خود را عملی کرد.
وی ادامه داد،‌امروز نیز ما در این جایگاه قرار داریم زیرا در گذشته نخستین نخست وزیر اسرائیل به موقع تصمیم صحیحی را اتخاذ کرده بود.
این در حالی است که نتانیاهو ایران هسته‌ای را تهدیدی جدی برای اسرائیل و جهان توصیف کرده است. اما مقاماتی مانند مئیر داگان ،‌رئیس سابق موساد مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه ایرن اعلام کرده‌اند. همچنین مقامات آمریکایی مانند لئون پانه‌تا نیز به اسرائیل در مورد عواقب وسیع اقدام نظامی هشدار داده اند.
با این حال ایهود باراک وزیر دفاع نتانیاهو به تازگی اعلام کرده است که اسرائیل نمی‌تواند منتظر بماند تا ایران هسته‌ای شود. البته وی این نکته را خاطرنشان کرد که او یا نتانیاهو نمی‌خواهند به تنهایی تصمیم بگیرند و تصمیم نهایی پس از شنیدن همه صدا‌های موافق و مخالف اتخاذ خواهد شد.
 

نظر شما :