بایدن: اقدام دانشجویان برنامه ریزی شده نبود

۱۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۸۵۲۳ سرخط اخبار
خبرگزاری فارس: اعتراف «بایدن» به خودجوش بودن ورود دانشجویان ایرانی به سفارت انگلیس

"جو بایدن"، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا که به عراق سفر کرده است به طور ضمنی به خودجوش بودن اقدام دانشجویان ایرانی در ورود به سفارت رژیم انگلیس اذعان کرد.

 

به گزارش فارس به نقل از رویترز، "جو بایدن"، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا که به عراق سفر کرده است  به طور ضمنی به خودجوش بودن اقدام دانشجویان ایرانی در ورود به سفارت رژیم انگلیس اذعان کرد.
 
بنابراین گزارش، بایدن تصریح کرد که هیچ سندی مبنی بر اینکه مقامات ایرانی ترتیب‌دهنده ورود دانشجویان به سفارت بوده‌اند، وجود ندارد.
 
بایدن اظهار داشت: "من هیچ شاخصی برای اثبات برنامه‌ریزی شده بودن این اقدام [ورود دانشجویان به سفارت انگلیس] ندارم." بایدن البته پس از این اعتراف، یک حمله تند لفظی را نیز متوجه ایران و دانشجویان ایرانی وارد شده به سفارت کرد.
 
وی که در سفری سه روزه به عراق به سر می‌برد تا پایان اشغالگری آمریکا در این کشور را گرامی دارد، همچنین به اظهار نظر در خصوص سوریه پرداخت و مدعی شد که دیگر زمینه‌ای برای بقای بشار اسد در راس حکومت سوریه باقی نمی‌ماند.
 
بایدن همچنین از فروش تعدادی جنگنده اف – 16 و تانک آبرام به عراق خبر داد.
 
تعداد نیروهای آمریکایی در عراق هم‌اکنون به 12 هزار تن رسیده است و قرار است که تا پایان سال همین تعداد نیز عراق را ترک کنند. نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق خروج نیروهای آمریکایی را از این کشور به عنوان یک دست‌آورد بزرگ تعبیر کرده است.



نظر شما :