انتشار جدیدترین فهرست تحریمی اتحادیه اروپا

۱۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۸۵۱۴ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: ‌اتحادیه اروپا فهرستی متشکل از 180 شرکت و مقام ایرانی را منتشر کرده که هدف تحریم‌های 27 کشور اروپایی قرار خواهند گرفت.

گفته می‌شود که مقامات نظامی، دولتی، اعضای سپاه و سیستم بانکداری ایران که به نوعی در فعالیت‌های هسته ای دست داشته‌اند در فهرست تحریم‌ها جای گرفته اند.

این در حالی است که انتظار می‌رفت وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست اواخر هفته گذشته خود موضوع تحریم نفت و بخش بانکی ایران را بررسی کنند. اما نتیجه نشست آنها تنها افزایش شمار افراد و شرکت هایی است که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.

گفتنی است در این فهرست نام مدیر عاملان شماری از موسسه‌های مالی به چشم می‌خورد که شعبه‌هایی در خارج از کشور دارند. برای مثال احمد عزیزی، مدیر عامل بانک ملی در اروپا و محمدررضا مسکریان، مدیر عامل بانک بین‌المللی پرشیا در لندن در فهرست تحریم‌شدگان قرار دارند .

کامران دانشجو ، وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری نیز به تازگی به فهرست تحریمی اروپا افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری داوجونز، محود صادق ناصری ،‌مدیر موسسه تحقیقات فیزیکی نیز به اتهام تامین تجهیزات و عملیات ساخت و سازی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران به همراه شماری دیگر از دانشمندان تحریم شده است. 

بخش دیگری از تحریم‌ها نیز به خط هوایی یاس مربوط می‌شود که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. همچنین مقامات و شرکت‌های وابسته به خط کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز تحریم شده اند.

گفتنی است وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده‌اند که علاوه بر این فهرست تحریمی 180 موردی، تحریم انرژی و بانکداری ایران نیز در دستور کار است که در هفته‌های آینده تصمیم نهایی در مورد آن اعلام خواهد شد.

خبرگزاری داوجونز همچنین لینک اینترنتی مقامات و شرکت‌های تحریم شده ایرانی را نیز به همراه دلیل تحریم شدن آنها منتشر کرده است.

 

نظر شما :