نتیجه انتخابات مصر اعلام شد

۱۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۸۵۱۲ سرخط اخبار
منابع مصری اعلام کردند که حزب "آزادی و عدالت" وابسته به گروه اخوان‌المسلمین مصر در دور نخست انتخابات مجلس شعب توانست 40 درصد آرا را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش سایت شبکه الجزیره، براساس نتایج نهایی مرحله نخست انتخابات مجلس شعب یا مردم مصر که بخش قانونگذاری در پارلمان مصر را به عهده دارد، حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان‌المسلمین 40 درصد آرا را از آن خود کرد، درحالی که در ردیف دوم گروه "النور" 20 درصد آرا و سپس در ردیف سوم گروه"الکتله المصریه" 15 درصد آرا را از آن خود کردند.

همچنین براساس این نتایج، حزب "الوسط" به 6 درصد و حزب الوفد به 5 درصد و فهرست "الثوره المستمره" به 3 درصد آرا دست یافتند.

عبد المعز ابراهیم، رئیس کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که میزان مشارکت در نخستین انتخابات پارلمانی از زمان سقوط حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق مصر به 62 درصد رسید.

وی این درصد مشارکت را بالاترین میزان مشارکت مردم توصیف کرد و گفت: میزان مشارکت در داخل و خارج کشور بیش از حد تصور و پیش‌بینی ما بود.

ابراهیم تصریح کرد: کسانی که واجد شرایط رای دادن بودند 13 میلیون و614 هزار و525 تن بودند که که 8 میلیون 449 هزار و 115 تن در این انتخابات شرکت کردند.

ابراهیم ادامه داد: برخی مسایل منفی در جریان روند انتخابات رخ داد اما در عین حال تاثیری بر صحت و سقم روند انتخابات نداشت.

مرحله نخست انتخابات در 9 استان یعنی قاهره، اسکندریه ، دمیاط، بورسعید، کفرالشیخ، الاقصر، الفیوم، اسیوط و البحرالاحمر برای انتخاب 186 نماینده برگزار شد که 56 نماینده در قالب فهرست‌های انفرادی و 112 تن در قالب سیستم فهرست‌وار شرکت کردند.

مرحله نهایی انتخابات پارلمانی در 11 ژانویه برگزار می‌شود و بعد از آن انتخابات مجلس شورا آغاز و تا 11 مارس ادامه خواهد داشت.


نظر شما :