حمله نظامی ایران را قدرتمندتر می کند

۱۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۸۵۱۱ سرخط اخبار
فارس: وزیر دفاع آمریکا طی سخنرانی خود در واشنگتن ضمن تأکید بر انزوای رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد که اقدام نظامی علیه ایران نه تنها دستاوردی ندارد بلکه به تقویت و قدرتمند شدن حاکمیت ایران منجر می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "لئون پانتا" طی سخنرانی در نشستی در واشنگتن ضمن تأکید بر مخالفت خود با هرگونه اقدام نظامی علیه ایران گفت که این اقدام نه تنها دستاورد مثبتی ندارد و به اقتصاد متزلزل آمریکا و اروپا لطمه وارد می‌کند.
 وی تصریح کرد که اقدام نظامی علیه ایران به اقتصاد متزلزل اروپا و آمریکا لطمه وارد می‌کند و انتقام گیری ایران از نیروهای آمریکایی را به دنبال دارد و در نهایت واکنش‌های شدیدی را در ایران به دنبال دارد و این امر به قدرتمند شدن دولت ایران منتهی می‌شود.
  پانتا در خصوص ناکارآمدی اقدام نظامی علیه ایران تأکید کرد که اقدام نظامی علیه ایران در بهترین شرایط می‌تواند یک یا دو سال برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق بیاندازد و کارآمد نیست و در خصوص درگیر کردن خلیج فارس در جنگ نیز هشدار داد.
 وزیر دفاع آمریکا همچنین تأکید کرد که هرگونه اختلال در جریان آمد و شد دریایی در خلیج فارس برای آمریکا به مثابه "عبور از خط قرمز" است.
وی با تأکید بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا امنیت این رژیم را تأمین می‌کند و ثبات منطقه‌ای را تضمین کرده و ایران را از دستیابی به سلاح‌های هسته منع می‌کند.
 وزیر دفاع آمریکا در خصوص منزوی شدن رژیم صهیونیستی در منطقه ادامه داد: اسرائیل، همچنین مسئولیت دارد این اهداف مشترک برای ایجاد حمایت منطقه‌ای برای اهداف امنیتی اسرائیل و آمریکا را تعقیب کند. من معتقدم که امنیت به ارتش قوی بستگی دارد اما همچنین به دیپلماسی قوی نیز وابسته است و متأسفانه در طول سال گذشته ما شاهد افزایش انزوای اسرائیل از شرای امنیتی سنتی خود در منطقه بودیم.
 
وزیر دفاع آمریکا توصیه کرد که رژیم صهیونیستی با کشورهای ترکیه، مصر و اردن که تمایل مشترکی در ثبات منطقه‌ای دارند وارد تعامل شده و روابط خود را با آنها بهبود بخشد.
 
پانتا گفت: به نفع اسرائیل، ترکیه و آمریکا است تا اسرائیل با ترکیه خمصالحه کند و اسرائیل و آمریکا هر دو باید اقدامات بیشتری برای عادی سازی روابط خود انجام دهند.
 وی در گفته‌های خود با توجه به آنکه رژیم صهیونیستی رو به انزوا می‌رود تأکید کرد که اسرائیل باید به میز مذاکره با فلسطینیان بازگردد و در خصوص اختلافات خود با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
پانتا همچنین از رژیم صهیونیستی که برای رفع نگرانی های خود از جانب تحولات سیاسی در مصر، به جای 'دوری گزینی' با مقامات مصری رایزنی کند.

 

نظر شما :