واکنش تهران به تعطیلی سفارت ایران در لندن

۱۰ آذر ۱۳۹۰ | ۰۲:۱۴ کد : ۱۸۴۶۳ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درخواست دولت انگلیس از دیپلماتهای ایرانی در لندن جهت ترک این کشور را اقدامی انفعالی و شتابزده ارزیابی نمود و افزود: بدیهی است دولت جمهوری اسلامی ایران متقابلا اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص امنیت سفارتخانه ها در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تعهدات بین المللی خود هرگونه به تعرض به دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک و اقدامات خلاف مقررات و قوانین بین المللی را غیر قابل قبول می داند.

رامین مهمان پرست افزود: آنچه در ارتباط با سفارت انگلیس در تهران رخ داد اتفاقی غیر قابل پیش بینی و در پی عصبانیت برخی از تظاهرکنندگان از رویکرد دولت انگلیس در قبال جمهوری اسلامی ایران بود که با هوشمندی و تدابیر اتخاذ شده از آسیب دیدن دیپلماتها جلوگیری بعمل آمد و برخورد با متخلفین از سوی قوه قضائیه تحت بررسی و پیگیری میباشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درخواست دولت انگلیس از دیپلماتهای ایرانی در لندن جهت ترک این کشور را اقدامی انفعالی و شتابزده ارزیابی نمود و افزود: بدیهی است دولت جمهوری اسلامی ایران متقابلا اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهد داد و مسئولیت حفاظت از اموال و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در لندن را متوجه دولت انگلیس میداند.
 

نظر شما :