تشکیل کارگروه ویژه حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در برابر تحریم

۰۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۸۳۱۸ سرخط اخبار
 محمد نهاوندیان در حاشیه پانزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در ماده 11 قانون بهبود فضای کسب و کار شورای گفت‌وگو به عنوان یک نهاد دائمی در مدیریت اقتصادی کشور تصویب شد.
وی افزود: براین اساس ماموریت جدیدی درباره شاخص‌های محیط کسب و کار، ارائه اطلاعات آماری با تشخیص شورای گفت‌وگو، نظارت بر قراردادهای اقتصادی فعالان اقتصادی و نظارت بر اجرای کامل قوانین به تصویب رسید.
نهاوندیان گفت: دستور نخست جلسه امروز درباره راه‌های مواجهه با تحریم اقتصادی مطرح و گزارش بخش خصوصی در این خصوص ارائه شد و مصوب شد تا در شرایط تحریم‌های حمایت ویژه‌ای از واحدها و صنایع مورد تحریم صورت گیرد و برهمین اساس پیشنهاد شد تا کارگروه ویژه‌ای برای این حمایت در شرایط تحریم تشکیل شود.
وی افزود: تسهیل مقررات داخلی برای واحدها و بخش‌های اقتصادی و استفاده از روش‌های جدید برای حداقل کردن آثار تحریم از دیگر نتایج جلسه امروز بود.
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص گزارش بند 28 قانون بودجه 90 اظهار داشت: پس از بخشنامه اخیر بانک مرکزی اقدام در این خصوص شتاب گرفته و با بررسی 20 هزار پرونده 34 هزار میلیارد ریال تقسیط مجدد شده است و معوقات بانکی نیز با کاهش چشمگیری از 29 درصد به 15.1 درصد رسیده است.
نهاوند گفت: در بررسی مقایسه‌ای بانکها، بانکهای تخصصی نظیر بانک کشاورزی، بانک توسعه صادرات، و بانک صنعت و معدن عملکرد بهتری داشته‌اند و همچنین بانک ملت 900 مورد را مورد بررسی قرار داده است.
وی افزود: بانکها موظف و تشویق شده‌اند تا پرونده‌های مراجعین را بررسی و به نتیجه برسانند در صورتی که نتیجه حاصل نشود موارد از طریق اتاق بازرگانی به بانک مرکزی اعلام می‌شود.


نظر شما :