مجله هفته/ به زودی شاهد شگفتی‌سازی در عرصه سایبری خواهید بود

۲۰ آبان ۱۳۹۰ | ۲۲:۲۵ کد : ۱۷۷۳۹ اخبار اصلی
طی 32 سال گذشته منازعه و کشمکش میان ایران و امریکا اشکال و روش‌های متنوعی داشته و دو طرف به انحای مختلف سعی کرده اند سیاست‌هایی را برای تضعیف و مقابله با دیگری به اجرا درآورند.
مجله هفته/ به زودی شاهد شگفتی‌سازی در عرصه سایبری خواهید بود
دیپلماسی ایرانی: ایران و امریکا طی سال هایی که از انقلاب می گذرد و حتی پس از وقوع حادثه گروگانگیری در سفارت امریکا در تهران، کارشان به جنگ و نبرد مستقیم کشسیده نشده است اما طی همه این سال ها اشکال مختلفی از منازعه و رویارویی را از سر گذرانده و با یکدیگر در جدال و کشمکش بوده اند.
امریکا برای تضعیف ایران دست به هر اقدامی زده است و اینک آشیانه های فراوانی را در کنار ایران ساخته و برخی نظام های سیاسی اطراف ایران را تغییر داده و بطور مستقیم در سیاست ها و محدودیت های جهانی که علیه تهران وضع می شود دست دارد و از طرح این مسئله نیز ابایی ندارد.
 
ایران هم در مقاطع مختلف از اهرم های در اختیارش برای دفاع و مقابله به مثل با توطئه های امریکایی و غربی استفاده کرده و ترس و دلهره به جانشان انداخته و حداقل توانسته است از تعمیق توطئه ها و دست اندازی های امریکا به نظام جمهوری اسلامی جلوگیری کند.
 
یکی از عرصه های کشمکش بین دو طرف که خصوصا در پنج شش سال گذشته برجسته شده و به رویارویی میان دو طرف انجامیده، عرصه سایبری است. درحال حاضر جنگ های سایبری از چنان اهمیتی برخوردار است که ستادها، بودجه ها و دست اندرکاران مشخصی برای آن در ایران پیش بینی شده و در مقاطع مختلف، پیروزی هایی نیز در این عرصه برای دو طرف به دست آمده است.
 
میدان جنگ سایبری میدانی فراخ و جنگ سایبری جنگی ناتمام و مداوم است که همگام با پیشرفت های فناوری پیش می رود و عقب ماندن در این حوزه، می تواند به شکست ها و فجایع غیرقابل جبران منتهی شود.
 
این روزها جدل لفظی بین ایران و امریکا به بالاترین سطح خود رسیده و غرب به وضوح از گزینه نظامی برای مهار قدرت ایران صحبت می کند و اسرائیل نیز چون همیشه تهدیدهایش را درباره حمله به تاسیسات نظامی کشورمان تکرار کرده است.
 
در همین باره محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره و کنایه به ادعای طرح توطئه ترور سفیر عربستان از سوی سپاه قدس ایران گفته است: اگر امریکایی ها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمی بریم چون شلیک به جسد مرده بی فایده است.
 
اما او در ادامه تاکید کرده است که به زودی شاهد شگفتی سازی بسیج در عرصه سایبر خواهیم بود. نقدی با اشاره به اینکه دشمنان هم اکنون به تناقض گویی درباره ایران افتاده اند، اضافه کرد: آنها به اسم مبارزه با تروریسم به ایران اتهام می زنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند و از طرفی دیگر با طرح چنین اظهاراتی رسما به تروریست بودنشان اعتراف می کنند. البته خواست خداست که اینها به زبان خود اعتراف کنند که تروریست هستند تا در پیش چشم افکار عمومی دنیا رسوا شوند.
 
رئیس سازمان بسیج گفته که جنبش وال استریت به زودی موجب فروپاشی امریکا و اسرائیل و حتی اتحادیه اروپا خواهد شد. او در این باره به فروپاشی نظام کمونیستی شوروی سابق اشاره کرده و گفته نظام لیبرال دموکراسی غرب نیز به زودی نابود خواهد شد. وی گفت: البته فروپاشی انجام شده و هم اکنون روند ظهور و بروز خود را طی می کند تا نهایتا مهر ابطال بخورد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه هیچ کس شک و تردیدی ندارد در اینکه امروز تفکر سوسیالیست و لیبرالیسم پاسخگوی اداره جامعه بشری نیست، گفت: دموکراسی ساختگی هم که نظام سرمایه داری ایجاد کرده بود با ایجاد جامعه مدنی در غرب شکست خورد.
 
 
 
نقدی گفته است: دنیا برای کنار زدن طاغوت ها و اداره جامعه به یک فرمول جامع و کامل نیازمند است که از نظر ما این فرمول چیزی جز برپایی حکومت اسلامی نیست. حکومت اسلامی 32 سال در ایران تجربه شد و در سخت ترین شرایطی که همه قدرت های مستکبر و زورگوی دنیا علیه آن متحد شدند توانست بر روی پای خود بایستد و به پیشرفت های بزرگی در همه عرصه ها از جمله پیشرفت های هسته ای دست پیدا کند. طبیعتا حکومت اسلامی که در این شرایط خود را نشان داده است می تواند الگویی برای کل بشریت باشد بنابراین باید تلاش کنیم که این الگو را بدون عیب و نقص به جامعه بشری ارائه دهیم و این رسالت سنگینی است که امروز پیش رو داریم و از رسالت مبارزه برای سقوط طاغوت ها خیلی سخت تر است.
 
او درباره نقش آفرینی بسیج در عرصه سایبری نیز خبر داده است: شاید در گذشته بعضی از مقررات نظامی را طوری به بسیج تعمیم داده بودند که امکان حضور این نهاد در عرصه سایبر محدود شده بود درحالی که ما سعی کردیم همه این مقررات را کنار بگذاریم و مجال بدهیم تا بسیجیان بتوانند در این عرصه هم نقش آفرینی خود را داشته باشند و طبیعتا هرچه جلوتر برویم اثرگذاری بسیجی ها در این عرصه بیشتر خواهد شد و به زودی شاهد شگفتی سازی های بسیج در این عرصه خواهید بود.

نظر شما :