تحليل واشنگتن پست: همه چيز به نفع ايران است

۰۷ خرداد ۱۳۸۶ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۶۶ سرخط اخبار
در گفت و گوهای بین سفرای ایران و آمریکا در عراق همه چیز به نفع ایرانی ها است و واشنگتن به تهران خواهد گفت که چگونه می تواند به برقراری ثبات در عراق کمک کند.
تحليل واشنگتن پست: همه چيز به نفع ايران است

در گفت و گوهای بین سفرای ایران و آمریکا در عراق همه چیز به نفع ایرانی ها است و واشنگتن به تهران خواهد گفت که چگونه می تواند به برقراری ثبات در عراق کمک کند.

 

مقامهای ارشد آمریکایی گفته اند رایان کروکر سفیر آمریکا در عراق، همچنین گامهایی را که ایران می تواند برای کمک به برقراری ثبات در این کشور چه از نظر سیاسی و چه از نظر نظامی بردارد، ارائه خواهد کرد. به گفته این منابع، هرگونه دیدار بعدی بین مقامهای ایرانی و آمریکایی به کیفیت این گفتگو و همکاری ایران طی هفته های آتی بستگی دارد.یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفته  اگر این دیدار سومند واقع شود و این قول داده شود که این دیدارها باارزش خواهد بود، ما با دیدار دوم موافقت خواهیم کرد.

 

تحلیل گران هم اینگونه ابراز عقیده کردند که دولت جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا با اهرم کم قدرتى وارد گفتگو می شود. "بروس ریدل" کارشناس مسائل خاورمیانه در انستیتو بروکینگز و از اعضای سابق مشاورامنیت ملی آمریکا و سیا ( سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ) گفته دراین گفتگوها همه چیز- در جغرافی، جمعیت شناسی و زمان - به نفع ایرانی هاست و آنها بر این مسئله واقفند.

روابط ایران با هر حزب سیاسی در جوامع شیعه و کرد بهتر از ماست. ایران دارای بهترین ابزار اطلاعاتی در عراق است. این کشور همچنین ازمزایای یک رابطه مذهبی با اکثریت مردم برخوردار است که یک رابطه منحصر به فرد محسوب می شود.

ایران آمادگی خود را برای انجام گفتگوهای سازنده درباره بهبود اوضاع عراق با آمریکا اعلام کرده است؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : مذاکرات ایران و آمریکا 7 خرداد در عراق و با حضور مقامهای عراقی برگزار می شود که گامی در جهت کمک به امنیت عراق خواهد بود .

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه 27 اردیبهشت درحاشیه سی و چهارمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در اسلام آباد -پایتخت پاکستان  گفته بود که  ایالات متحده و ایران مذاکراتی را در سطح سفرا در روز 28 می( 7 خرداد) در عراق برای بررسی وضعیت امنیت این کشور انجام خواهند داد.

 


نظر شما :