سازمان ملل متحد شورای انتقالی را به رسمیت شناخت

۲۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۶۲۹۵ سرخط اخبار

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق اعضا شورای انتقالی لیبی را به عنوان نماینده مشروع ملت لیبی به رسمیت شناخت و شورای امنیت با موافقت اعضا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواهان رفع توقیف جزیی از دارایی‌های لیبی است.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته با موافقت اکثر 193 عضو خود شورای انتقالی لیبی را به عنوان نماینده مشروع ملت لیبی به رسمیت شناخت و کرسی رژیم قذافی در این سازمان را به این شورا اختصاص داد.

به این ترتیب از این پس شورای انتقالی لیبی به عنوان نماینده رسمی کشور لیبی در جلسات و نشست‌های شصت و ششمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

برخی از کشورهای آمریکای لاتین به شدت از به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی به جای رژیم قذافی انتقاد کردند.

اما شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را که پیش‌نویش آن توسط انگلیس تهیه شده بود و خواهان لغو ممنوعیت و توقیف جزیی اعمال شده بر دارایی‌های لیبی در بانک‌های کشورهای دیگر است، را به تصویب رساند.

همچنین براساس این قطعنامه هیئتی از سوی سازمان ملل متحد برای کمک به نظام جدید جهت برگزاری انتخابات و تدوین قانون اساسی جدید اعزام خواهد شد. همچنین این قطعنامه به شکلی جزیی ممنوعیت صدور تسلیحات به لیبی را ملغی کرد.



نظر شما :