عباس: یک خطای تاریخی ما را از کشور فلسطینی محروم کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۹ کد : ۱۲۸۴۸ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که کشورهای عضو سازمان ملل باید از اقدام برای اعلام استقلال فلسطین در سپتامبر سال جاری حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که با حمایت سازمان ملل از استقلال یک کشور مستقل فلسطینی مسیر برای فلسطینی‌ها در پیگیری اتهام‌ها علیه رژیم صهیونیستی هموار می‌شود.

عباس در این مقاله نوشت: با به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی، سازمان ملل مسیر را برای تبدیل کردن مناقشه اسرائیل - فلسطین به عنوان یک موضوع حقوقی هموار می‌کند. مناقشه اسرائیل - فلسطین نباید فقط یک موضوع سیاسی باشد. با به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین می‌توان اتهامات علیه اسرائیل را در سازمان ملل از جمله نهادهای حقوق بشر و دادگاه لاهه پیگیری کرد.

عباس در این مقاله عنوان کرد: فلسطینی‌ها به این دلیل به سازمان ملل می‌روند و درخواست خود را برای استقلال کشور مستقل فلسطین ارایه می‌کنند تا حق زندگی آزاد در کشور خود را تضمین کنند، چون مذاکره با اسرائیل نتیجه‌ای نداده است.

وی افزود: ما نم‌توانیم در حالی که اسرائیلی‌ها همچنان ساکنان بیشتری را در کرانه باختری مستقر می‌کنند و حق فلسطینی‌ها را در دسترسی به سرزمین خود نفی می‌کنند، منتظر بمانیم. نه فشارهای سیاسی و نه تشویق‌ها از سوی آمریکا باعث توقف شهرک سازی‌های اسرائیل نشده است.

محمود عباس گفت که به دلیل یک اشتباه تاریخی فلسطینی‌ها از داشتن یک کشور مستقل محروم شده‌اند.

محمود عباس نوشت: پس از آنکه در 14 می 1948 اسرائیل موجودیت خود را اعلام کرد، آمریکا بلافاصله اسرائیل را به رسمیت شناخت اما وعده‌ها برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی همچنان پس از مدت‌ها محقق نشده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این مقاله در مورد مذاکرات صلح متوقف شده با اسرائیل نوشت: مذاکرات همچنان گزینه اول ماست اما به دلیل ناکامی در این مذاکرات ما تلاش می‌کنیم که حمایت جامعه بین‌المللی را برای استفاده از فرصت حل و فصل مسالمت‌آمیز و پایان مناقشه میان اسرائیل - فلسطین به دست آوریم. وحدت ملی فلسطینی‌ها در این راستا یک گام مهم است. به رغم آنچه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده و ممکن است بار دیگر این موضوع را در این هفته در واشنگتن اعلام کند، انتخاب بین اتحاد فلسطینیان یا صلح با اسرائیل نیست بلکه گزینه میان راه حل تشکیل دو کشور مستقل یا شهرک‌سازی‌هاست.

محمود عباس در پایان مقاله خود از تمامی کشورهای حامی صلح خواست که از اقدامات برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای سال 1967 حمایت کنند.

وی نوشت: فقط در صورتی که جامعه بین‌المللی به وعده‌هایی که 6 دهه پیش داده بود، عمل کند و یک راه حل پایدار برای پناهندگان فلسطینی ارایه کند، می‌تواند یک آینده پر از امید و رفاه برای مردم فلسطین به ارمغان آورد.



نظر شما :