آغاز خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۲۷۸۲ سرخط اخبار
نیروهای ارتش عراق طی یک مراسم رسمی پایگاه نظامی الحسینیه کربلا را از نیروهای آمریکایی تحویل گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، آمال الدین الهر، استاندار کربلا در این مراسم اعلام کرد: ما افتخار می‌کنیم نخستین استان عراقی در راستای اجرای توافقنامه امضا شده میان عراق و آمریکا، پایگاه نظامی الحسینیه را که مقر یگان بازسازی آمریکا در کربلا بود از نیروهای آمریکایی تحویل گرفت.

استاندار کربلا گفت: ما از یگان بازسازی آمریکا در خصوص اجرای طرح‌هایش در استان کربلا تشکر می‌کنیم و خود این طرح‌ها را تکمیل خواهیم کرد.

سرلشکر عثمان الغانمی، فرمانده عملیات الفرات نیز اعلام کرد: این پایگاه نظامی در طول بازسازی کربلا حمایت لجستیکی، غیرنظامی و مشورتی از نیروهای پیاده‌نظام به عمل می‌آورد و امروز کاملا از کربلا عقب‌نشینی کرده و نیروهای عراقی کاملا آماده‌اند.

وی خاطر نشان کرد که اجرای توافقنامه در تمامی استانها در چارچوب جدول زمانی این توافقنامه مطرح شده و نیروهای آمریکایی قبل از ماه دسامبر سال جاری از استانهای عراق عقب‌نشینی خواهند کرد.

از سوی دیگر، نیروهای پلیس عراق روز شنبه یک گور دسته جمعی را در شهر فلوجه در استان الانبار در غرب عراق کشف کردند.

خبرگزاری کویت گزارش داد : پلیس عراق براساس اطلاعات دقیق سازمان اطلاعات این گور دسته جمعی را در منطقه‌ی العامریه در جنوب فلوجه کشف کرد که 20 جسد در آن بود وتمام این افراد با اصابت گلوله به سرشان کشته شده بودند.



نظر شما :