کویت با تلاش های ضد ایرانی واشنگتن همراهی می کند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۲۷۷۲ سرخط اخبار
کنگره آمریکا در گزارشی اعلام کرد کویت برای مقابله افزایش قدرت ایران در منطقه خلیج فارس با آمریکا همکاری می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الرای چاپ کویت، براساس گزارش منتشر شده در کنگره آمریکا، کویت با تلاش های آمریکا برای محدود سازی قدرت ایران و تلاش های این کشور در خلیج فارس همکاری می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: با این حال کویت به مانند دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس تلاش می کند روابط اقتصادی و سیاسی طبیعی خود را با تهران حفظ کند تا از این طریق، ایران را تحریک و ناخشنود نکند.کویت از این راه تلاش می کند مانع از اقدام ایران در افزایش حمایت خود از گروه های طرفدار خود در کویت شود.

این گزارش در حالی منتشر می شود که هم اکنون ایران و کویت با روابط پرتنشی روبه رو هستند. سفرای ایران و کویت به پایتخت های دو کشور فراخوانده شده اند و دیپلمات های یکدیگر را اخراج کرده اند.

در این گزارش اضافه شده است: کویت از لحاظ وضعیت سیاسی از پنج سال پیش تاکنون با بی ثباتی روبه رو است که همین بی ثباتی و کشمکش میان پارلمان و کابینه باعث شده تا بارها این دو منحل شوند اما ریشه های این بی ثباتی با دلایل ناآرامی های اخیر در خاورمیانه متفاوت هستند. در کویت ، کابینه و پارلمان برای سیطره سیاسی و مقابله با فساد مالی با یکدیگر در حال نزاع هستند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: کویت به دنبال ایفای هیچ نقش منطقه ای نیست مثلا در مسئله فلسطین و اسرائیل، هیچ تلاشی را انجام نمی دهد یا اینکه دست به میانجیگری برای حل نزاع درفلسطین انجام نمی دهد. همچنین کویت در اتفاقات و جنبش های اخیر با مشکلاتی روبه رو نشد.


نظر شما :