احمدی نژاد به سمت استانبول پرواز کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۲۵۷۴ سرخط اخبار

رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی در نخستین سفر خارجی خود در سال 1390 برای شرکت در چهارمین کنفرانس سازمان ملل متحد درخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته عازم استانبول شد. 

به گزارش ایرنا، مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهور، علی اکبر صالحی، وزیر امورخارجه، علی نیکزاد، وزیرمسکن و شهرسازی و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و مشاور رئیس جمهور، در این سفر احمدی نژاد را همراهی می کنند.

رئیس جمهوری در سفر یک روزه به ترکیه ، علاوه بر شرکت در کنفرانس یاد شده با مقامهای ترکیه و برخی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

چهارمین کنفرانس سازمان ملل متحد در خصوص کشورهای کمتر توسعه یافته از 19 تا 23 اردیبهشت (برابر با 9 تا 13 می 2011) به میزبانی دولت ترکیه در شهر استانبول برگزار می‌شود.

مهمترین دستور کار این کنفرانس، بررسی روند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای قبلی (برنامه 10 ساله قبلی برای دوره 2001 - 2010) و تدوین برنامه اقدام برای کشورهای کمتر توسعه یافته برای اجرا برای دوره زمانی 2011-2020 میلادی است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بدرقه 'علی اکبر ولایتی' مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل و 'محمد رضا رحیمی ' معاون اول رئیس جمهوری ، تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

رئیس جمهوری پیش از عزیمت به استانبول با ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران از یگان ویژه حاضر در باند فرودگاه مهرآباد سان دید.

**مهمترین محورهای چهارمین کنفرانس سازمان ملل متحد درخصوص کشورهای کمتر توسعه یافته به شرح ذیل است :

1- ارزیابی جامع روند اجرای برنامه کار سومین کنفرانس در بروکسل برای کشورهای کمتر توسعه یافته طی یک دوره 10 ساله 2001 - 2010

2- تبادل تجربیات موفق در زمینه سیاست‌های توسعه‌ای، بررسی موانع و چالش‌های پیش رو و همچنین اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود

3- بررسی چالش‌ها و فرصت‌های جدید برای کشورهای‌ کمتر توسعه یافته و اقدامات لازم در سطوح ملی و بین‌المللی برای مواجهه موثر با آنها

4 - تاکید بر تعهدات جهانی در کنفرانس های سازمان ملل و نشست‌های سران برای رسیدگی به نیازهای خاص کشورهای کمتر توسعه یافته

5- تقویت هر چه بیشتر اقدامات حمایتی بین‌المللی برای کشورهای کمتر توسعه یافته

6- تدوین و پذیرش یک ساختار همکاری بازنگری شده میان کشورهای کمتر توسعه یافته و شرکای توسعه‌ای آنها


نظر شما :