زمزمه‌های موافقت امریکا برای اخراج منافقین از عراق

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۲۲۴۳ سرخط اخبار

یک عضو ائتلاف اتحاد ملی عراق روز سه شنبه با صدور بیانیه ای گفت پس از اصرار و تاکید دولت عراق برای تخلیه اردوگاه اشرف و غیرقانونی بودن حضور نیروهای منافقین در خاک این کشور ، امریکا نیز برای انتقال این نیروها به یک کشور اروپایی موافقت کرده است. 

به گزارش ایرنا ، عدنان اسدی در این بیانیه تاکید کرد: دست سازمان منافقین به خون بسیاری از هموطنان عراقی ها آغشته شده و به عنوان بازوی رژیم قبل در سرکوب مردم عراق در قیام مردمی سال 1991 عمل کردند و وجود گور دسته جمعی در اردوگاه اشرف این جنایت را تایید می کند.

وی توضیح داد: کشور عراق جایی برای حضور تروریستها نیست و ما اجازه نمی دهیم این گروه تروریستی در عراق مستقر شود و بغداد تلاش می کند برای حفظ احترام متقابل کشورهای همسایه و جلوگیری از تحرکات این گروه در امور داخلی همسایگان تدابیری اتخاذ کند.

اسدی در ادامه بیانه خود اظهار داشت: سازمان منافقین که سازمان تروریستی بین المللی است به عنوان یک خار در برابر روابط عراق و ایران بشمار می آید و استقرارش در خاک عراق نباید ادامه یابد.

اردوگاه اشرف در منطقه منصوریة الجبل در استان دیاله با مساحت حدود 6 کیلومتر مربع در سال 1986 در دوران حکومت صدام تاسیس شد و از آن تاریخ 3500 عضو این سازمان در این اردوگاه زندگی می کنند.


نظر شما :